Câte grăsimi mâncăm vara? Fructele și legumelele, alimentele de bază ale acestui sezon

Câte grăsimi mâncăm vara? Fructele și legumelele, alimentele de bază ale acestui sezon

Vara este, pur și simplu, greu să mai mâncăm grăsimi în cantități mari, în special pentru cine nu este obișnuit cu ele, dar chiar și pentru cei adaptați (care țin dieta ketogenică sau diete low-carb).

Carnea și brânzeturile grase, ouăle, nucile și semințele trebuie mâncate cu atenție, chiar dacă, în general, sunt considerate sănătoase. Prăjelile ar trebui excluse complet, în special pentru că vin cu un stres oxidativ suplimentar peste cel indus de radiația solară.

Fructele și legumele sunt alimentele de vară. Le mâncăm ca atare sau sub formă de salate, sucuri, supe, compoturi, de preferat fiecare în sezonul natural, coapte la soare, din surse locale, curate. Profităm la maximum și de plantele aromatice proaspete, de la rozmarin, salvie și mentă până la coriandru, busuioc și pătrunjel. Avem grijă la cantitatea totală de zaharuri din fructe, pentru a nu risca îngrășarea și dobândirea unei rezistențe la insulină. Le putem asocia cu surse de proteine „slabe”: pește și fructe de mare, carne, lactate cu mai puține grăsimi. În shake-uri și smoothie-uri putem adăuga chiar și proteine din zer sau colagen hidrolizat.

Secretul unei digestii bune a grăsimilor este complexul ficat-vezică biliară. Deci, trebuie să punem bila la treabă. Bila este lichidul produs de ficat, cu rol în digestia grăsimilor, reciclarea unor compuși (colesterol), eliminarea unor toxine. Între mese va fi stocată în vezica biliară (colecist).

Dacă transpirația și urina elimină în special toxine hidrosolubile (care se dizolvă în apă),acum eliminăm și toxine liposolubile (care se dizolvă în grăsime). Pentru eliminarea toxinelor (prin bilă putem scăpa inclusiv de colesterol, pesticide, metale grele și alți compuși periculoși) este esențială prezența fibrelor alimentare, care pot „sechestra” o parte dintre aceste toxine pentru a le trimite apoi spre eliminare. Se pot obține efecte deosebite în curățarea vaselor de sânge, în eliminarea acneei, a celulitei sau a altor probleme de sănătate. Pe lângă tărâțele de ovăz sunt bune orice frunze, salate, legume bogate în fibre, semințe de in, psillium, argilă.

Mulți dintre noi am fost diagnosticați (oficial sau nu) cu „bilă leneșă”, „colecist septat”, „noroi în vezica biliară” sau chiar cu infamul Sindrom Gilbert (deficiență genetică ce duce la acumularea în sânge a bilirubinei, dar care poate fi contracarată printr-un mod de alimentație și suplimentație inteligent). Pentru a evita o „criză de bilă” atunci când ne este lumea mai dragă (vacanță), iată câteva trucuri simple.

Primul pas este o hidratare optimă. Vara pierdem mai multă apă prin transpirație, deci luăm articolul despre hidratare din arhivă și aplicăm cât mai mult din ce v-am recomandat acolo. Primul pas este paharul de apă călduță cu lămâie, băut dimineața.

Apoi, secreția de bilă beneficiază de un sistem de reglare cu feed-back pozitiv. Adică dacă îți obișnuiești corpul cu grăsimi (cantități mici mâncate regulat) îi va fi mai ușor să le digere, nu „obosește”, ci „se antrenează”. Iar dacă iei un supliment care să conțină și bilă (cum ar fi Super Enzymes de la Now Foods), atunci vei produce și mai multă pe cont propriu.

Deci, mănâncă o cantitate mică de grăsimi la fiecare masă. Pot fi semințe de pin puse în salate, poate fi puțin ulei de măsline, poate fi laptele de nucă de cocos pus în cafea. Cantitățile mici de grăsimi sunt necesare, mai ales când vorbim despre grăsimile esențiale (în special omega 3) sau despre asimilarea vitaminelor liposolubile (A, D, K, E). Chiar și anumiți fitonutrienți (cum ar fi licopenul din roșii sau beta-carotenul din morcovi) au nevoie de grăsime pentru a se asimila optim.

Alimentele care stimulează secreția de bilă sunt, în general, alimente amare, dar și care conțin anumite uleiuri esențiale: rucola, anghinare, fenicul, andive, sparanghel, sfeclă, hrean, ghimbir, piper, cardamom, zeamă de varză (recomandată din bătrâni și ca remediu pentru mahmureală).

Așa că vă propun o salată Amarone (se găseste la supermarket, direct spălată și tăiată, la pungă): rucola și radiccho, în care adaugăm sursa de proteine (recomand somon sălbatic, poate fi și la conservă, căruia îi curățăm pielea), lămâie, puțin ulei de măsline extravirgin infuzat cu piper și plante aromatice, sare cu ardei iute și ghimbir, capere.

Vă puteți juca cu ingredientele, astfel încât să obțineți gustul pe care vi-l doriți.

Comentarii

Cele mai citite

4 reţete simple şi gustoase recomandate de Chef Scărlătescu

4 reţete simple şi gustoase recomandate de Chef Scărlătescu

Cum poate apa minerală carbogazoasă să evidențieze aromele preparatelor și ale băuturilor?

Cum poate apa minerală carbogazoasă să evidențieze aromele preparatelor și ale băuturilor?

Uanderful, un loc unde mâncarea și serviciile sunt la înălţimea designului

Uanderful, un loc unde mâncarea și serviciile sunt la înălţimea designului

Lista mâncărurilor tradiționale pe care le poți comanda de la foodpanda în perioada Paștelui

Lista mâncărurilor tradiționale pe care le poți comanda de la foodpanda în perioada Paștelui

BurgerFest a decis să adune cei mai buni burgeri din capitală în același loc

BurgerFest a decis să adune cei mai buni burgeri din capitală în același loc

Promo

Ce să mănânci când ești răcit

Ce să mănânci când ești răcit

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

De ce doare capul și cum te tratezi

De ce doare capul și cum te tratezi

Exploziile emoționale - 6 aspecte esențiale despre ce sunt și cum să acționăm, oferite de psihologul american Albert J. Bernstein

Exploziile emoționale - 6 aspecte esențiale despre ce sunt și cum să acționăm, oferite de psihologul american Albert J. Bernstein

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

„Blestemul Insulei Oak” revine la HISTORY cu un nou sezon

„Blestemul Insulei Oak” revine la HISTORY cu un nou sezon

Telefonul Medicului - un ajutor destinat întregului personal din linia întâi în lupta împotriva COVID-19

Telefonul Medicului - un ajutor destinat întregului personal din linia întâi în lupta împotriva COVID-19

Mai multe

Încă două teatre se reîntâlnesc live cu spectatorii începând cu luna iulie

Încă două teatre se reîntâlnesc live cu spectatorii începând cu luna iulie

TNB Amfiteatru - programul spectacolelor | Iulie 2020

TNB Amfiteatru - programul spectacolelor | Iulie 2020

Opera Summer Hub – Live în aer liber, la Cluj-Napoca

Opera Summer Hub – Live în aer liber, la Cluj-Napoca

Vino să vezi „Culoarea aerului” la Muzeul Național al Țăranului Român

Vino să vezi „Culoarea aerului” la Muzeul Național al Țăranului Român

Roxanne's Jewellery & Giftware investește într-un concept special de showroom, axat pe cumpărături private sigure

Roxanne's Jewellery & Giftware investește într-un concept special de showroom, axat pe cumpărături private sigure

MET - Programul spectacolelor online gratuite din săptămâna 29 iunie-05 iulie

MET - Programul spectacolelor online gratuite din săptămâna 29 iunie-05 iulie

Măiastra. EA - exerciții afective

Măiastra. EA - exerciții afective

De la tilincă la opincă. Dicționar pe sărite - Un produs etnologic marca Muzeul Național al Țăranului Român

De la tilincă la opincă. Dicționar pe sărite - Un produs etnologic marca Muzeul Național al Țăranului Român

Peste 2.500 de români au urmărit online recitalul susţinut de Angela Gheorghiu, reprezentația finală a seriei Qreator – Home Together Edition

Peste 2.500 de români au urmărit online recitalul susţinut de Angela Gheorghiu, reprezentația finală a seriei Qreator – Home Together Edition

Sunt @matiaspaul.music și iubesc muzica - Portret de TikToker

Sunt @matiaspaul.music și iubesc muzica - Portret de TikToker