Mihai Leu

Mihai Leu



Sportul românesc a primit odată cu Mihai Leu și primul titlu de campion mondial la box profesionist. Cunoscutul sportiv are o poveste de viaţă demnă de filme, iar întâmplările care l-au adus în liga celor mai cunoscute personalităţi din sportul mondial sunt de-a dreptul fabuloase. A muncit de când se știe, a fugit din ţară pe vremea comunismului, a dormit într-o cutie, dar nu a abandonat niciodată. Spune că perseverenţa este una dintre trăsăturile sale definitorii și că, atunci când începe ceva, nu se oprește până nu face lucrurile ca la carte: pe vremea când boxa, din 200 de meciuri jucate la amatori a pierdut 10, iar din cele 28 jucate la profesioniști, niciunul. Cele mai mari emoţii le-a trăit atunci când a reușit să câștige titlul de campion mondial la box profesionist, în 1997. După cariera de pugilist, Mihai Leu nu a părăsit viaţa sportivă și s-a îndreptat către meseria de pilot de raliu. În această calitate, a devenit campion naţional în 2003, iar publicaţii din Germania au titrat atunci că Leu este singurul campion mondial la box care a câștigat un tiltu într-o altă disciplină. Din 2010, este team-managerul unei echipe importante de raliu, iar din 2012 a început, alături de soţia și fiul său, să și organizeze competiţii importante, printre care Super Rally sau Raliul Aradului, care a devenit o competiţie importantă în automobilismul românesc.



Sunteţi primul român campion mondial la box profesionist, un nume de referinţă în sportul internaţional. Cum s-a produs apropierea de competiţiile de raliu? 

Tatăl meu a fost campion naţional de circuit de viteză, este tot o probă cu mașini, dar diferită de raliuri. Astfel că a avut cine să mă influenţeze încă de mic. Toată lumea mă vedea pilot și cei care mă cunosc de mult timp spun că la box am ajuns din întâmplare. Așadar, pasiunea pentru mașini și curse o am din copilărie.




În 2003 aţi fost campion naţional ca pilot de raliu. Ce aţi simţit în acel moment? 

A fost o senzaţie incredibilă! Să câștig titlul la o astfel de competiţie, când nimeni nu credea că pot face asta, într-un astfel de domeniu, a însemnat mult. Îmi amintesc chiar că circulau și niște bancuri pe seama mea, se spunea că Mihai Leu a confundat mănușile, pentru că cea de raliu are 5 degete, nu unul. Sau mai spuneau că sunt cel mai bun boxer dintre automobiliști. Ţin minte însă că m-a sunat managerul meu de la box, din Germania, după ce am câștigat titlul la raliu, și mi-a spus că ziarele de acolo au scris că sunt singurul campion mondial la box care a câștigat un tiltu într-o altă disciplină.


Ce proiecte pregătiţi pentru anul acesta? La ce curse vă vom vedea? 

În perioada aceasta suntem foarte prinși cu organizarea curselor la AMC Racing, împreună cu familia mea. Suntem foarte bucuroși de formatul Super Rally pe care l-am implementat pentru prima oară în România anul trecut și pe care îl continuăm și anul acesta. Vrem să iasă cât mai bine.


Care sunt noutăţile ediţiei 2019 Super Rally? 

Anul acesta avem ca premieră orașul Mangalia, pentru prima oară se organizează acolo o competiţie auto, și sunt bucuros că noi suntem cei care facem asta. Super Rally 2019 are 4 etape – Mangalia, Tg. Mureș, Craiova și București, unde anul acesta se va desfășura pe un traseu nou. În plus, avem și o categorie nouă, dedicată automobilelor de epocă. Și avem și un participant cu o mașină electrică. Ne dorim pe viitor o grupă dedicată de mașini electrice. Calendarul este următorul: Mangalia 10-11 mai, Târgu Mureș 14-15 iunie, Craiova 13-14 septembrie, București 25-26 octombrie.


Cum aţi defini industria acestui sport la noi în ţară? La ce nivel de aflăm? 

Spre surprinderea mea, sportul acesta s-a dezvoltat mult în România în ultimii ani și cred că va continua să o facă. Avem piloţi din ce în ce mai buni, etapele sunt foarte bine organizate. Raliul Aradului, de exemplu, pe care îl organizăm, este etapă în trofeul Europei și, de când am intrat acolo, acum 5 ani, în fiecare an suntem în primele 5 raliuri din Europa ca organizare. Avem colaborări și cu straini, Raliul de la Arad a fost etapă și în campionatul Ungariei vreme de câţiva ani, vrem să facem o cursă și cu o firmă din Italia, așadar activitatea e intensă.




Știu că fiul dvs. este și el implicat în organizarea raliurilor. S-a prins microbul și de el? 

Îi place, dar nu participă. Se ocupă de organizare și face asta foarte bine. Vă daţi seama, soţia mea a încercat să-l ferească în copilărie de meseria de pilot, gândindu-se că e periculos. Așa că a stat mai departe de zona auto, însă a prins microbul altui sport: snowboard, care e, după părerea mea, și mai periculos.  Îi place foarte mult, merge pe creste, unde e zăpada bună, nebătătorită...


Aveaţi o superstiţie la meciurile de box și, înainte să întraţi în ring, alegeaţi aceeași pereche de ciorapi, la toate meciurile. La cursele la care participaţi ca pilot aveţi vreo superstiţie? 

Da, am tot această superstiţie, merg la curse cu aceiași ciorapi. 


Aţi avut de-a lungul timpului multe provocări, atât profesionale, cât și personale. Cum simţiţi că v-au schimbat ele? 

Din fiecare experienţă trebuie să înveţi. Dacă atunci când suntem tineri suntem mai entuziasmaţi, cred că odată cu trecerea anilor și a experienţelor peste noi devenim mai atenţi. Eu am încercat să nu mă schimb, deși uneori sunt circumstanţe care te forţează să fii altfel. Ce am învăţat? Să rămân optimist și să nu renunţ.


V-aţi simţit vreodată învins? 

Sunt multe lucuri care impresionează sau dor, dar am învăţat din ring că de obicei adversarul nu trebuie să vadă că te-a lovit, pentru că va profita. Am învăţat că indiferent de ce se întâmplă, că sunt mai afectat, mai slab, să nu arăt asta.


Ce v-a învăţat boxul? 

Foarte multe. Cred că boxul se aseamănă mult cu viaţa însăși. În box ești de multe ori lovit și nu trebuie să vadă asta adversarul, ești lovit și te ridici și mergi mai departe, nu trebuie să cedezi. Așa e și în viaţă.


Dar raliurile? 

Ca pilot am învăţat să nu mai merg așa tare pe șosea. Am învăţat că o secundă poate face diferenţa când eși la volan. Ca pilot realizezi ce riscuri îţi asumi când mergi prea tare și, automat, devii un șofer foarte prudent și precaut.




De Cristian Niculae



Comentarii

Mai multe

BUCUREȘTI MALL-VITAN ANIVERSEAZĂ 20 DE ANI ȘI ÎȚI OFERĂ ȘANSA SĂ CÂȘTIGI O MAȘINĂ ELECTRICĂ TESLA MODEL 3

BUCUREȘTI MALL-VITAN ANIVERSEAZĂ 20 DE ANI ȘI ÎȚI OFERĂ ȘANSA SĂ CÂȘTIGI O MAȘINĂ ELECTRICĂ TESLA MODEL 3

Tips & tricks pentru o bucătărie ca la ţară

Tips & tricks pentru o bucătărie ca la ţară

Avem 6 recomandări pentru tine și weekend-ul acesta

Avem 6 recomandări pentru tine și weekend-ul acesta

Cele mai hot căști

Cele mai hot căști

Toamna asta te îndrăgostești din nou de muzică și de natură la Fall in Love Festival

Toamna asta te îndrăgostești din nou de muzică și de natură la Fall in Love Festival

The Big Trip | Aventură în natură, animația care cucerește toate generațiile

The Big Trip | Aventură în natură, animația care cucerește toate generațiile

Interviu cu Rod White, Chief Designer TP Vision

Interviu cu Rod White, Chief Designer TP Vision

Cele mai citite

Revedeți DanceMasters! Înregistrările strălucitoarelor Gale pe DIGI 3 și 4

Revedeți DanceMasters! Înregistrările strălucitoarelor Gale pe DIGI 3 și 4

7 sfaturi de fitness esenţiale pentru începători

7 sfaturi de fitness esenţiale pentru începători

9 întrebări esențiale despre febra musculară

9 întrebări esențiale despre febra musculară

8 clase care îți vor remodela rapid corpul

8 clase care îți vor remodela rapid corpul

Cum mă pot  antrena  ca să am un posterior  mai bombat?

Cum mă pot antrena ca să am un posterior mai bombat?

7 scuze demontate pentru cei care nu fac sport

7 scuze demontate pentru cei care nu fac sport

Fac cam 15 bazine de ceva vreme și nu trec de acest prag. Cum pot să-mi cresc performanțele?

Fac cam 15 bazine de ceva vreme și nu trec de acest prag. Cum pot să-mi cresc performanțele?

Uneori am senzația că nu mă antrenez suficient. Cum mă pot evalua?

Uneori am senzația că nu mă antrenez suficient. Cum mă pot evalua?

Conform unei analize recente, copiii care schiază sunt mai buni la școală

Conform unei analize recente, copiii care schiază sunt mai buni la școală

Un român a câștigat Maratonul 6633 Arctic Ultra, cel mai greu din lume

Un român a câștigat Maratonul 6633 Arctic Ultra, cel mai greu din lume