Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere
Pentru constructorul italian Alfa Romeo, noul model SUV Tonale semnifică începutul unei noi ere. Designul iconic specific mărcii premium se îmbină cu cele mai noi tehnologii pentru a crea un SUV modern cu spirit sportiv, despre care poţi afla mai multe AICI.
Destinat unui client tânăr, metropolitan și dinamic, Alfa Romeo Tonale oferă un design distinctiv, senzual și de perspectivă destinat să rămână drept punct de referință în dezvoltarea gamei Alfa Romeo: jante cu celebrul design clasic de telefon cu disc rotativ, panoul de instrumente “cannocchiale” în formă de binoclu, volanul sport cu 3 spițe și farurile având curbă sinusoidală. Dimensiunile sale compacte – o lungime de 4,53 metri, lățime de 1,84 metri și înălțime de 1,6 metri – cuprind astfel unicitatea design-ului italian și stilul original, contemporan, tipic Alfa Romeo, într-o sinteză între moștenirea prestigioasă și o privire nerăbdătoare către viitor. Unic în clasa din care face parte, noul Alfa Romeo Tonale adoptă Sistemul de Frânare Integrat (IBS) și oferă cel mai bun raport de multiplicare pentru direcție din segment (13.6) și padele din aluminiu pentru schimbarea manuală a vitezelor.
Clienții noului Alfa Romeo Tonale pot alege deja între motorizările 1.6 diesel/130 CP sau 1.5 mild hybrid benzină cu 130 CP sau 160 CP cu turbină cu geometrie variabilă. Variantele de motorizare pe benzină sunt asociate cu transmisia automată Alfa Romeo TCT cu două ambreiaje și 7 trepte.
Performanța de top este garantată de motorizarea Plug-in Hybrid Q4 de 275 CP, ce oferă o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 6,2 secunde, având o autonomie în modul pur electric de până la 80 km în ciclul urban (peste 60 km în ciclul mixt), cele mai bune valori din segment. Această motorizare va fi disponibilă începând cu finalul anului 2022.
Alfa Romeo Tonale introduce o nouă strategie de gamă, ceea ce face configurarea de către client și mai ușoară. Sunt disponibile nivelurile de echipare – Super, Sprint, Ti și Veloce, cu specificații clar definite, care răspund nevoilor celor mai exigenți clienți. Nivelurile de echipare Super și Sprint sunt deschizătoarele de drum către experiența unică Alfa Romeo și disponibile alături de motorizările mild-hybrid și diesel de 130 CP. Configurația Ti sporește eleganța și caracterul distinctiv ale lui Tonale prin faruri LED Matrix și aduce un upgrade de putere prin motorizările mild-hybrid de 160 CP și diesel. Topul gamei este reprezentat de echiparea Veloce, cu sistem de frânare sport cu etriere Brembo, Suspensii Alfa Dual Stage Valve (DSV) și planșă inferioară de bord în Alcantara, cu jante 19” standard.
În echiparea de bază, numită Super, Tonale oferă climatizarea automată cu două zone, închidere cu telecomandă, keyless go, sistem multimedia cu touchscreen de 10,25 inchi, Alfa Connect, Blueteooth, Apple CarPlay Wireless/Android Auto, lumini de zi LED, faruri Full LED Reflector, stopuri LED, cruise control, volan îmbrăcat în piele ecologică cu buton pornire/oprire motor pe volan, computer de bord.
La lansare, clienții pot alege și nivelul de echipare Edizione Speciale, un pachet bogat de dotări și două versiuni de putere exclusiv pentru motorizarea mild hybrid benzină, de 130 CP sau 160 CP cu o baterie la 48 volți conectată la un motor electric (15-kW, 55-Nm) care poate pune în mișcare roțile chiar și atunci când motorul pe combustie internă este oprit.
5 stele EuroNCAP
Noul SUV al mărcii italiene a obținut punctajul maxim la testele de siguranță organizate de organizația EuroNCAP. În condițiile în care criteriile EuroNCAP devin din ce în ce mai dure pe măsură ce sistemele de siguranță urcă în complexitate, în urma testelor realizate cu pachetul standard de siguranță, noul Tonale a obținut 83% la protecția pasagerilor adulți și 85% la cea oferită copiilor. În ceea ce privește sistemele de siguranță, acestea au fost notate cu 85%. Alfa Romeo a pus tehnologia în numele siguranței prin adopția de soluții unice în clasa lui Tonale, precum Sistemul de Frânare Integrat (IBS) cunoscut ca “brake by wire”, disponibil pe Giulia și Stelvio, care garantează o distanță de frânare mai mică decât sistemele convenționale și maximizează recuperarea energiei la frânare pentru versiunile hibride.
Comentarii