Casă sau apartament? Unde preferă tinerii să locuiască

Casă sau apartament? Unde preferă tinerii să locuiască

Perioada de izolare impusă de pandemie a schimbat lista priorităților pentru mulți dintre noi. Timpul petrecut la domiciliu a determinat un număr mare de persoane să-și dorească un spațiu de locuit mai confortabil și, de ce nu, chiar mai mare.

După o perioadă în care majoritatea tinerilor au petrecut mai mult de 90% din timp acasă iar conceptul de Work From Home a devenit un deziderat, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre intenția de achiziție a unei locuințe (casă sau apartament) în rândul tinerilor cu vărsta cuprinsă între 25 și 34 de ani. Mulți dintre aceștia sunt și cei care se informează în privința tranzacțiilor imobiliare pe imordar24.ro. Plănuiesc aceștia să își achiziționeze propria locuință? Cum își aleg tinerii locuința? Care este situația actuală în România în ceea ce privește procentul celor care dețin o locuință? La aceste întrebări găsești informții pe larg în cele ce urmează.

O nouă generație de proprietari

România este țara cu cei mai mulți proprietari de locuințe dintre toate țările Uniunii Europene. Conform datelor furnizate de Eurostat, peste 95% dintre români dețin propria lor locuință. Conform unui nou studiu realizat la nivel național de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, 34% dintre respondenți declară că își doresc să-și cumpere o locuință. Procentul de respondenți care vor să își cumpere o casă (33%) este dublu față de cei care declară că își doresc un apartament (15%) mai ales în rândul persoanelor de până în 45 de ani. Tinerii sunt dornici să aibă un loc doar al lor. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani declară că intenționează să își achiziționeze anul acesta propria lor locuință. În ciuda faptului că 6 din 10 sunt de părere că piața imobiliară din România va crește în anul 2021.

Casa oferă confortul dorit

Studiul Reveal Marketing Research mai arată că 30% dintre tinerii cu vărsta cuprinsă între 18 și 34 de ani declară că intenționează să își achiziționeze o casă. În vreme ce numai 16% declară că ar opta pentru achiziția unui apartament. Dacă pentru respondeții de peste 45 de ani sunt mai importante costurile de intreținere (86%) și comunitatea/ vecinii (72%), printre detaliile importante pe care tinerii le iau în considerare atunci când își doresc să devină proprietarii unei locuințe se mai numără calitatea materialelor de zidărie folosită (86%), vechimea clădirii (84%) și distanța față de locul de muncă (72%).

Dacă analizăm categoria de persoane care au construit sau sunt în proces de construire a unei case, 5 din 10 declară că materialul de zidărie din care au construit/ construiesc casa este BCA-ul. Se întâmplă asta, cu precădere, în rândul celor cu vărsta cuprinsa între 18 și 24 de ani (60%), dar și în rândul categoriei 45-54 de ani (57%). 4 din 10 respondenți aleg BCA-ul pentru că este modern/ inovator și pentru ca este un material cunoscut, popular (31%). 30% dintre respondenți aleg cărămida pentru faptul că este un material sigur iar lemnul este ales de 8% dintre respondenți. Acesta din urmă fiind perceput ca fiind un material sănătos și cu tradiție pe piață (23%).

Despre studiu

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 15.04.2021- 26.04.2021.

Datele au fost colectate:

  • pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural), 820 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.
  • 440 de interviuri cu persoane care au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construcție a unei case.

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

Comentarii

Cele mai citite

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Moody Decor - dark colours, relaxing mood

Moody Decor - dark colours, relaxing mood

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!

Promo

Ce să mănânci când ești răcit

Ce să mănânci când ești răcit

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

Exploziile emoționale - 6 aspecte esențiale despre ce sunt și cum să acționăm, oferite de psihologul american Albert J. Bernstein

Exploziile emoționale - 6 aspecte esențiale despre ce sunt și cum să acționăm, oferite de psihologul american Albert J. Bernstein

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

„Blestemul Insulei Oak” revine la HISTORY cu un nou sezon

„Blestemul Insulei Oak” revine la HISTORY cu un nou sezon

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

De ce doare capul și cum te tratezi

De ce doare capul și cum te tratezi

Telefonul Medicului - un ajutor destinat întregului personal din linia întâi în lupta împotriva COVID-19

Telefonul Medicului - un ajutor destinat întregului personal din linia întâi în lupta împotriva COVID-19

Răzvan Stoica & Solitude - diseară, la ora 19:00, la Radio România Muzical

Răzvan Stoica & Solitude - diseară, la ora 19:00, la Radio România Muzical

Mai multe

Editura PUBLISOL anunță apariția cărții Istoria căderii regimurilor comuniste, de Stelian Tănase

Editura PUBLISOL anunță apariția cărții Istoria căderii regimurilor comuniste, de Stelian Tănase

Personalități franceze au purtat Tommy Hilfiger la cea de-a 75-a ediție a Festivalului de film de la Cannes

Personalități franceze au purtat Tommy Hilfiger la cea de-a 75-a ediție a Festivalului de film de la Cannes

Cum să slăbești eficient 10 kilograme? Află de la nutriționistul Șerban Damian!

Cum să slăbești eficient 10 kilograme? Află de la nutriționistul Șerban Damian!

Editura PUBLISOL anunță apariția cărții CĂDEREA FRANȚEI, de Julian Jackson

Editura PUBLISOL anunță apariția cărții CĂDEREA FRANȚEI, de Julian Jackson

În Anul Centenarului Încoronării, editura Librex publică jurnalului Reginei Maria a României

În Anul Centenarului Încoronării, editura Librex publică jurnalului Reginei Maria a României

Blackjack-ul nu a fost niciodată mai simplu

Blackjack-ul nu a fost niciodată mai simplu

Expoziția Universarium din România găzduită de ParkLake

Expoziția Universarium din România găzduită de ParkLake

Descoperă bazele oricărei rutine de îngrijire a pielii

Descoperă bazele oricărei rutine de îngrijire a pielii

Bilancia anunță afaceri de 5.000.000 Euro în primul trimestru al anului, estimează venituri de 23.000.000 Euro în 2022

Bilancia anunță afaceri de 5.000.000 Euro în primul trimestru al anului, estimează venituri de 23.000.000 Euro în 2022

Calvin Klein celebrează familiile din comunitatea LGBTQIA+ în noua campanie „This is Love”

Calvin Klein celebrează familiile din comunitatea LGBTQIA+ în noua campanie „This is Love”