Mind-Trace: Aplicația care te citește mai bine decât un psiholog

Mind-Trace: Aplicația care te citește mai bine decât un psiholog


A devenit mult mai ușor shopping-ul online. E simplu, eficient și la un click distanță. Însă, peste 90 la sută dintre cumpărăturile pe care le facem pe internet sunt influențate de reclame și de desing-ul paginilor web, acestea inducându-ne să cumpărăm produsul. Neuro-marketing-ul este o știință relativ nouă ce studiază răspunsurile consumatorilor la stimulii de marketing. Astfel, este măsurată activitatea cerebrală pentru a investiga modul în care consumatorii iau decizii și legătura dintre procesul decizional și ariile creierului uman.



Ciprian Cristea și Adjmal Sarwary sunt prieteni de mult timp. Adjmal a studiat neuroștiințe cognitive în Olanda, iar Ciprian lucrază în distribuție. Olandezul a venit cu ideea și au implementat-o împreună. 



Cum poate Mark Huffman, producătorul serialului Game of Thrones, spre exemplu, folosi aplicația ca să vadă ce îi atrage cel mai mult pe fani? Ne explică, într-un interviu, Ciprian și Adjmal mai multe despre aplicația concepută de ei, Mind-Trace, care îți detectează mimica feței în timp ce urmărești un material.


Interviul video:



Cu ce vine nou pe piață aplicația Mind-Trace?


Ciprian: Mind-Trace este o aplicație într-adevăr nouă. A apărut pe piață acum un an și se bazează pe studiul neuro-marketing-ului. Noi venim cu o platformă prin care putem analiza mai mulți parametri în urma unui eșantion bine predefinit. Putem analiza orice înseamnă material urcat pe site: o reclamă, un advertorial, un material video.



„Într-o țară care este în poziție de inferioritate, dornică de schimbare, sunt foarte multe oportunități, pentru toată lumea.



Cu ce vă ocupați, de fapt, în viața de zi cu zi și cum ați ajuns să dezvoltați Mind-Trace?


Ciprian: Eu mă ocup de import și distribuție echipamente sportive. Fac asta de 12 ani și sunt orientat în zona de lifestyle și fitness.


Adjmal: Am studiat neuroștiințe cognitive in Olanda și acolo am cunoscut-o pe prietena mea. Ea este din București și din acest motiv am venit în România. Pe Ciprian l-am cunoscut pentru că verișoara prietenei mele este soția lui.


Ce îți place cel mai mult la România, Adjmal?


Adjmal: Îmi plac oamenii. Când am venit aici pentru prima oară, toată lumea a fost foarte primitoare. E o mare diferență față de Olanda. În țările nord-vestice ospitalitatea nu face parte din cultură. Aici nu a contat că nu vorbesc limba, am fost atât de bine primit încât nu a contat.




În schimb, Olanda este o țară mult mai dezvoltată.


Adjmal: Poate că așa este. După cum văd eu lucrurile, poate tocmai din această cauză, aici sunt foarte multe oportunități. Și ce îmi place aici este că mulți oameni gândesc ca și tine, știu că România nu este o țară atât de dezvoltată, și din acest motiv se străduiesc să țină pasul cu alte țări. În Olanda sau în Germania atitudinea este de superioritate. De multe ori ideile noi nu sunt la fel de apreciate, pentru că nu există aceeași dorință de a progresa. Într-o țară care este în poziție de inferioritate, dornică de schimbare, sunt foarte multe oportunități, pentru toată lumea.


De la o prietenie de șapte ani la o aplicație de viitor


Ciprian: Ne-a adus împreună o prietenie care durează de aproape șapte ani, Adjmal a fost cel care a venit cu ideea, eu neavând experiență în zona asta, mi s-a părut foarte interesant și de viitor.

Ați avut ajutor financiar?


Ciprian: Nu, este un proiect dezvoltat sută-la-sută pe resurse proprii.


Mă pun în fața laptopului și vreau să mă uit la Game of Thrones. Ce se întâmplă în momentul acela?


Ciprian: Dacă vrem să analizăm un trailer al serialului, urcăm acel serial pe platforma Mind-Trace, îl expunem unui număr de subiecți, subiecții analizează vizual materialul respectiv, noi primim informația, o analizăm și o trimitem producătorilor filmului. Drept urmare, ei pot să știe dacă trailer-ul este bine sau nu făcut din fază incipientă.



„Comportamentul este o consecință a informației care a fost procesată.



Ciprian: Aplicația se adresează tuturor celor care vor să aibă parte de o optimizare mai bună.


Adjmal: Ce mi-a displăcut este că acest gen de tehnologie era rezervată companiilor mari, ele fiind singurele care își puteau permite asemenea servicii. Cu noi, nu ai nevoie decât de un laptop: nu îți trebuie niciun alt dispozitiv pentru a măsura ritmul cardiac, nu îți trebuie un tracker vizual specializat, și nu îți trebuie un expert în expresii faciale care să îți înregistreze emoțiile. Totul se face acum prin intermediul unui singur program. Frumusețea programelor de calculator este că pot simplifica operațiuni complexe, și le pot face accesibile oricui, fără să fie extrem de costisitoare. Asta îmi place la tehnologie în general, că oricine poate avea acces acum. 


Programul oferit de Mind-Trace mai are un avantaj. Multe dintre testele care se fac acum au la bază comportamentul oamenilor, măsoară ce fac oamenii. Cel mai mare avantaj vine din a măsura ce percep oamenii si cum procesează informații, pentru că atunci poți anticipa comportamentul. Nu mai ai nevoie să măsori comportamentul. Comportamentul este o consecință a informației care a fost procesată. Cu programul nostru poți măsura ce știu oamenii, dar și mai important, ce nu cunosc. Și testele convenționale nu îți oferă această informație.


De exemplu, dacă te uiți la un site pe internet și să zicem că în colțul de sus, dreapta este un buton pe care scrie „reduceri”, ce poți măsura cu Google Analytics sau cu orice altă platformă analitică, este dacă cineva apasă sau nu acel buton. Dar nu știi de ce. Trebuie să încerci să ghicești. Cu Mind-Trace, tracker-ul vizual îți poate spune că poate oamenii nu văd acel buton, dacă nu îl vezi nu ai cum să apeși pe el, nu îl percepi. Sau poate îl văd, dar nu le place. Nu mai este nevoie să ghicești. Acum poți schimba design-ul în mod iterativ pentru a obține rezultatele pe care le dorești.


Cum se folosește practic platforma?


Adjmal: Să luăm revista voastră ca exemplu. Tot ce trebuie să faceți este să ne trimiteți design-ul pe care îl vreți pentru copertă, sau orice altă pagină. Să zicem că aveți trei potențiale design-uri pentru copertă. Tot ce trebuie să faceți voi este să ne trimiteți acele trei imagini. Noi aranjăm experimentul în mediul online și vă trimitem înapoi un link, pe care voi îl puteți trimite cititorilor voștri sau celor a căror opinie vă interesează. Aveți mulți cititori, deci puteți trimite link-ul către 20 de persoane care sunt de acord să facă experimentul. Ei deschid link-ul, se uită la imagini, noi primim datele, le analizăm și vă dăm rezultatele.


Lumea digitală: din ce în ce mai aglomerată


Cum a primit publicul până acum aplicația?

Ciprian: Foarte bine și cu mare interes pentru că e unică în lume.


Unde o putem găsi, de unde o putem descărca?

Ciprian: E foarte simplu: www.mind-trace.com.


Cum vedeți evoluția tehnologiei în următorii 10 ani?

Ciprian: Noi credem că Mind-Trace este viitorul.


Adjmal: Lumea digitală devine din ce în ce mai aglomerată. Toată lumea folosește ad-blocker-e, toată lumea are o pagină de Facebook. Devine din ce în ce mai dificil să transmiți un mesaj unui potențial client. Eu folosesc unul (n.r. ad-blocker) și asta are de-a face cu faptul că aceste reclame și anunțuri nu mai sunt amuzante, interesante. „Țipă” la tine, în mod constant, și asta nu este în regulă. Consumatorului nu îi place și nici companiilor nu le place, pentru că nu reușesc să încânte consumatorul. 


Neștiind ce să facă, soluția este să crească volumul, să „țipe” și mai tare la consumator. Devine o ceartă, ci nu o conversație. Ce cred eu că se va întâmpla și multe dintre companiile mai mici deja fac asta, companiile mari vor încerca să nu mai „țipe” la consumator, vor încerca să îi vorbească. Dacă un consumator vede că unei companii chiar îi pasă dacă are ceva de spus, și este interesată de ce are de spus, și dacă compania va face acele îmbunătățiri în următoarea generație a produsului, atunci evident că aș cumpăra produsul. Vreau să cumpăr acel produs pentru că au ascultat ce am spus, și nu au „țipat” la mine. Și aici intervine tehnologia noastră. 


Noi încercăm să ajutăm companiile să își facă design-urile mai plăcute pentru consumatori. Aceasta este predicția mea pentru viitor. Sper că vom vedea o schimbare în atitudinea companiilor, cât de curând, pentru că pierd bani. Asta este ceea ce se întâmplă.


Vă mai gândiți și la alte proiecte în afară de Mind-Trace?


Ciprian: Momentan ne concentrăm pe acesta pentru că e foarte fresh și unică.



Interviu de Evelina Chirica


Comentarii

Mai multe

20 de ani de Șapte Seri, 20 de săptămâni cu super premii

20 de ani de Șapte Seri, 20 de săptămâni cu super premii

Lecții distractive de educație rutieră, în magazinele Lidl din întreaga țară

Lecții distractive de educație rutieră, în magazinele Lidl din întreaga țară

Noaptea Târziu: Suntem serioși când facem caterincă!

Noaptea Târziu: Suntem serioși când facem caterincă!

Interviu Silvana Mihai

Interviu Silvana Mihai

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ai carte ai parte

Ai carte ai parte

Chakre și drumuri revoluţionare

Chakre și drumuri revoluţionare

Cele mai citite

Electronic Arts România, locul în care se produce, printre altele, FIFA

Electronic Arts România, locul în care se produce, printre altele, FIFA

Diana Vasilescu, mintea limpede din spatele jocurilor din telefonul tău

Diana Vasilescu, mintea limpede din spatele jocurilor din telefonul tău

La 10 ani, pe site-uri porno

La 10 ani, pe site-uri porno

Țara care nu a avut de ales

Țara care nu a avut de ales

Nokia relansează modelul 3310. Cât va costa?

Nokia relansează modelul 3310. Cât va costa?

Balena albastră e în casă, nu pe internet

Balena albastră e în casă, nu pe internet

Laptopul, încotro?

Laptopul, încotro?

Tehnologie pentru 2017

Tehnologie pentru 2017

7 gadgeturi de folosit în weekend

7 gadgeturi de folosit în weekend

Exclusiv. Interviu: Dragoș Stanca - Thinkdigital

Exclusiv. Interviu: Dragoș Stanca - Thinkdigital