Cum ne dezumflăm după sărbători, în cinci pași

Cum ne dezumflăm după sărbători, în cinci pași

Înainte de toate, vestea cea bună. Kilogramele luate în ultima perioadă, de Paște și 1 Mai, sunt în mare parte apă și conţinut intestinal. Deși, dacă ai tras tare cu dulciuri și alcool, ai putut pune și 1-2 kilograme de grăsime pură. Asta ar fi vestea mai puţin bună.


De ce se umflă burta?


Cozonac. Pască. Ouă. Sarmale. Salată „boeuf”. Pâine. Dulciuri. Băuturi „răcoritoare” (carbogazoase). Alcool. Toate sunt alimente dense nutritiv, cu multe calorii. Cantităţile mari, dar și combinaţiile nepotrivite dintre ele pot duce la o încărcare a intestinului și la o ușoară constipaţie. Mai ales pe fondul unui consum redus de fibre și apă. O parte dintre componente pot intra în fermentaţie, de unde balonările. Cam asta se întâmplă la interior. Lipsa de mișcare și somnul de după mesele copioase luate seara pot duce la o pierdere a tonusului musculaturii abdominale, deci și un efect „optic” mai pronunţat. În plus, aportul mare de sare, carbohidraţi și alcool duce, de asemenea, la o retenţie suplimentară de apă (în special sub piele), prin mai multe mecanisme.


Iată 5 pași simpli pentru a fi gata de petrecerile sezonului estival care stă să înceapă.


1. Eliminarea apei


Paradoxal, se realizează, în primul rând, printr-un aport mai mare de apă. Adică trebuie să bem mai multă apă, până când corpul începe să elimine tot ce este în plus. În această etapă putem face și o saună ușoară și putem folosi un ceai diuretic. La cine reţine multă apă vorbim și de 3-4 kilograme. Este important să reducem drastic sarea din alimentaţie și să reintroducem alimente bogate în potasiu: sucuri de legume (în special rădăcinoase, unde ţelina este pe primul loc), salate (rucola, ciuperci). Aportul crescut de apă și alimente bogate în apă trebuie să rămână un obicei, mai ales că vine vara.


2. Eliminarea carbohidraţilor 


Mă refer la sursele dense de carbohidraţi: dulciuri, zahăr, făinoase, paste, orez, mămăligă, cereale, cartofi, fructe, mazăre, fasole. Rămânem pe salate de legume diverse, cu un conţinut scăzut de carbohidraţi. Avem două efecte benefice: repornirea arderii grăsimilor prin reducerea secreţiei de insulină și, concomitent, epuizarea rezervelor cu care venim după ce ne-am făcut de cap. Se mai duc astfel 1-2 kilograme. Când începi sportul, poţi relua, pe rând, acele alimente pe care le tolerezi cel mai bine. În special după antrenament este un moment propice pentru carbohidraţii complecși.


3. Refacerea tranzitului intestinal normal 


Un ceai laxativ își poate găsi în perioadele post-excese utilitatea optimă. Însă este o excepţie, nu fă un obicei din el. Dacă ai o stare de sănătate bună, poţi începe chiar cu o zi de pauză alimentară. Alege o zi liberă, fără stres. Fibrele (prebioticele – psyllium, tărâţe de ovăz, seminţe de in), probioticele (iaurt, alimente fermentate, suplimente cu probiotice), enzimele digestive și grăsimile sănătoase (în special uleiul de nucă de cocos) ajută foarte mult. Pentru persoanele mai îndrăzneţe există și hidrocolonoterapia (clisma terapeutică), dar trebuie aplicată sub supraveghere de specialitate. Mai „scoţi” și de aici 1-3 kilograme.


4. Arderea grăsimilor


Este un proces mult mai lent decât ne-am aștepta. În condiţii bune putem arde în jur de 500 g de grăsime pe săptămână, adică 2 kg pe lună, la un deficit caloric mediu de 500 kcalorii pe zi. Un deficit mai mare (tentant dacă vrem o slăbire mai rapidă) face practic imposibilă furnizarea nutrienţilor esenţiali, chiar și cu folosirea de suplimente nutritive  vitamine, minerale, grăsimi esenţiale, proteine etc.). Un program de antrenament devine practic obligatoriu. Întâi cardio ușor, apoi și antrenamente mai intense. Recomand să se reziste tentaţiei de a arde toată grăsimea în prima lună, la presiunea propriilor iluzii sau la aceea a antrenorului dornic de recorduri cu care să se laude. Poţi ajuta această etapă cu un supliment sigur, cum este l-carnitina.


5. Refacerea posturii


Controlul conștient permanent al posturii este important, la fel respiraţia și tonusul musculaturii abdominale. Poziţia pe scaun la lucru, dar și modul în care mergi pe stradă vor face diferenţa. La ce mai mulţi dintre noi este nevoie chiar și de stretching. Zilnic. Poţi porni de la exerciţiile de bază („abdomene”– sit-ups, crunch) și merge spre Pilates, Yoga sau programe specializate pentru aliniamentul postural.


1 kilogram de grăsime = 7.000 kcalorii


Vorbim despre o medie, desigur, dar, în mare, un kilogram de grăsime corporală stochează în jur de 7.000 de kilocalorii. Adică aproximativ 20 de ore de efort fizic intens. Pe lângă grăsime stocăm apă, dar este nevoie și de o structură în care grăsimea să fie depozitată. Odată formată, aceasta va rămâne cu noi până când bisturiul ne va despărţi.


Fă un control medical!


Primăvara este un moment bun pentru un control medical cât mai amănunţit. Afli cum ai ieșit din iarnă și ce ai de făcut pe viitor. Dacă poţi, fă și analize de sânge mai deosebite, cum ar fi cele hormonale. Confesiunea completă la medic este obligatorie. Mulţi oameni care se credeau sănătoși au descoperit probleme aflate în fază incipientă și au putut lua măsuri din timp, înainte de a ajunge fără speranţă.

Comentarii

Mai multe

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

Victor Nemeş - ASIA

Victor Nemeş - ASIA

Andreea Bădală

Andreea Bădală

Două scaune. Două cafele. Două I.

Două scaune. Două cafele. Două I.

Metabolismul,  un șef ce nu trebuie supărat

Metabolismul, un șef ce nu trebuie supărat

DIGI FM are 3 ani, sărbătoriți în direct cu Smiley! CA SĂ ȘTII.

DIGI FM are 3 ani, sărbătoriți în direct cu Smiley! CA SĂ ȘTII.

Cele mai citite

Iarna se face forma pentru vară

Iarna se face forma pentru vară

6 sfaturi utile ca să te lași de zahăr

6 sfaturi utile ca să te lași de zahăr

Oţetul. Ce este? Cum se fabrică? Ce beneficii are?

Oţetul. Ce este? Cum se fabrică? Ce beneficii are?

Trenduri în nutriţie și sport pentru 2017

Trenduri în nutriţie și sport pentru 2017

Cum să eviţi 10 greșeli alimentare care te pot duce la acumulare de kilograme

Cum să eviţi 10 greșeli alimentare care te pot duce la acumulare de kilograme

6 ponturi de nutriţie simple şi eficiente atunci când zburăm

6 ponturi de nutriţie simple şi eficiente atunci când zburăm

Cum ne dezumflăm după sărbători, în cinci pași

Cum ne dezumflăm după sărbători, în cinci pași