Ce facem în Ajun?

Ce facem în Ajun?


Îl așteptăm pe Moș Crăciun, sigur, ca toată lumea, însă ce putem face cu nutriţia în aceste zile pentru a mai stoarce niște rezultate pe ultima sută de metri? Sau pentru a reduce daunele provocate de alcool, de exemplu?


VREI SĂ SLĂBEȘTI RAPID?


Știi deja că nu ai cum să arzi toată grăsimea în câteva zile. Dar te poţi dezumfla semnificativ cu ajutorul unor trucuri simple, aplicate în această perioadă. 


Reducem retenţia de apă: mai puţină sare (deci eliminăm și brânza sărată), mai multe legume, mai multă apă, alimente antiestrogenice (rucola, broccoli, ciuperci, ţelină). Cu cât bei mai multă apă, cu atât corpul va reţine mai puţină. Poţi face și saună, mai ales dacă nu ai transpirat mult în ultima vreme.


Reducem carbohidraţii: fără zahăr, dulciuri, făinoase, cereale, paste, pâine, covrigi, pizza, cartofi, mămăligă, orez. Și laptele dulce. Trecem pe salate cu pește, nuci/seminţe și cam atât. Această măsură ajută și la slăbire, dar nu ne așteptăm la minuni. Golim burta. Pentru asta va trebui să mâncăm puţin și des și poate chiar să folosim un laxativ ușor dacă avem probleme cu tranzitul intestinal. Fibrele, enzimele digestive și probioticele ajută mult. E bine să avem enzime la îndemână și pentru momentele când mâncăm prea mult. 


Corectăm postura și respiraţia. Este la fel de important, arăţi mai bine în câteva secunde. Poţi face exerciţiile acasă (dacă situaţia nu e prea gravă) sau poţi merge la o sală, pentru clase specifice sau măcar yoga, Pilates. O lăsăm mai ușor cu antrenamentele. Alcoolul, nopţile scurte, alimentaţia haotică, stresul, drumurile nu ne mai permit să ne refacem la fel de bine, chiar dacă, în anumite momente, ni se pare că suntem în formă maximă. Dacă faci antrenamente intense, poţi mânca și mai mulţi carbohidraţi în primele 30-60 de minute după acestea.


CUM MÂNCĂM TOT CE NE PLACE FĂRĂ SĂ PLĂTIM?


Mă refer la „plata” în materie de kilograme și sănătate. Dacă avem programate mese tradiţionale, bogate, atunci reducem din celelalte alimente. Dacă seara suntem invitaţi la cină, micul dejun și prânzul ar trebui să fie cât mai ușoare (sau chiar înlocuite cu mici gustări). Chiar dacă avem grăsimi sănătoase în nuci și seminţe, nu mai are rost să le mâncăm dacă urmează câteva mii de calorii din grăsimea de porc.  


Facem puţin sport înainte de masă. Asta va arde din calorii și va opri sinteza de grăsimi. Proteinele vor fi folosite la refacerea musculară, iar carbohidraţii vor reumple rezervele. Sunt suficiente și circuitele de exerciţii cu greutatea corpului, dacă nu avem sală sau acces la antrenamente în aer liber. Mâncăm, pe cât posibil, disociat. Disociem friptura de cozonaci. Sau cârnaţii de piftie. Le mâncăm la mese diferite. Carnea la început, apoi garnitura, pentru o digestie optimă. Dacă începem ziua cu mai multe proteine, atunci ne va fi mai ușor să ne abţinem pe durata serii. 


Pe pârtie o idee bună este să avem cu noi apă, batoane nutritive și alte alimente sănătoase, astfel încât să nu ajungem la mâna vânzătorilor de junk-food. Ne facem deci poftele, ne simţim bine, ne distrăm, dar inteligent. Asta înseamnă că în ianuarie reluăm programul de sport și nutriţie fără să avem prea mult de recuperat. Pentru că deja ne vom gândi la plajă. La mulţi ani și Sărbători sănătoase!


APA PLATĂ


Apa plată cu lămâie nu e chiar o glumă care se face despre fotomodelele puţin cam preţioase, ci o unealtă să fim mai sănătoși și mai frumoși. Vitamine și hidratare, nu sună rău, nu-i așa?


DREPTATE PENTRU ȘORICI


Șoriciul (pielea porcului) este un aliment cu o reputaţie pătată de mitul că ar fi gras. În realitate, un șorici bine curăţat este practic doar proteină, chiar de un tip foarte interesant pentru femei: colagen. Are puţine calorii, dar trebuie mestecat bine. Nu se injectează, ci se mănâncă. Cu măsură însă.


REMEDII PENTRU MAHMUREALĂ


E bine să începi chiar înainte să bei alcool. Mănânci bine, te hidratezi la maximum și iei un mix de protectoare hepatice (silimarină, Liver Detox, vitamine din grupul B). Hidratarea va rămâne esenţială. Grăsimea trebuie evitată (nu face casă bună cu alcoolul în ficat), dar sursele de glucoză sunt bune: fructe, legume, orez, cereale. Ghimbirul, turmericul și toată pleiada de remedii „bătrânești” sunt binevenite.


500 ML DE APĂ


Atât ar trebui să bem pentru fiecare 500 ml de bere, 250 ml de vin sau 50 ml de „tărie”. Doar pentru a ne menţine starea de hidratare. Întrebarea care se naște este: dacă bem atât de multă apă, unde mai intră alcoolul? Atenţie mare și la cantitatea de „energizante”. S-au mai văzut decese și pe la 30 de ani.


VINUL FIERT


Deși lichidele calde se asimilează mai ușor, vinul fiert are o cantitate mai mică de alcool (în funcţie de cât timp a fost încălzit). Alcoolul se evaporă la aproximativ 78 de grade Celsius, în timp ce apa, la 100. E mai puţin, dar acţionează mai repede. Mai ales dacă este îndulcit, trebuie să avem grijă la cantitate când suntem afară, pentru că induce pierderi de căldură. Impresia că te încălzești este doar una de moment. 


RĂDĂCINA DE GHIMBIR


I s-au atribuit multe efecte benefice de-a lungul timpului, mai ales în Asia, acolo unde e un aliment popular. 


Comentarii

Mai multe

Moromeții 2

Moromeții 2

Institutul Cultural Român, de la instituţie la brand cultural

Institutul Cultural Român, de la instituţie la brand cultural

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

Victor Nemeş - ASIA

Victor Nemeş - ASIA

Andreea Bădală

Andreea Bădală

Două scaune. Două cafele. Două I.

Două scaune. Două cafele. Două I.

Metabolismul,  un șef ce nu trebuie supărat

Metabolismul, un șef ce nu trebuie supărat

Cele mai citite

Iarna se face forma pentru vară

Iarna se face forma pentru vară

6 sfaturi utile ca să te lași de zahăr

6 sfaturi utile ca să te lași de zahăr

Oţetul. Ce este? Cum se fabrică? Ce beneficii are?

Oţetul. Ce este? Cum se fabrică? Ce beneficii are?

Trenduri în nutriţie și sport pentru 2017

Trenduri în nutriţie și sport pentru 2017

Cum să eviţi 10 greșeli alimentare care te pot duce la acumulare de kilograme

Cum să eviţi 10 greșeli alimentare care te pot duce la acumulare de kilograme

6 ponturi de nutriţie simple şi eficiente atunci când zburăm

6 ponturi de nutriţie simple şi eficiente atunci când zburăm

Cum ne dezumflăm după sărbători, în cinci pași

Cum ne dezumflăm după sărbători, în cinci pași