Mih Lovin, un antreprenor care te învață de ce ar trebui să spui DA pe TikTok

Mih Lovin, un antreprenor care te învață de ce ar trebui să spui DA pe TikTok


Mih Lovin este un tânăr antreprenor implicat în industriile creative, dar și un important speaker dedicat digitalului atât în conferințe de business, cât și în podcast-uri. Mai mult decât atât, Mih nu vorbește din afara domeniilor în care a ajuns expert, ci din interior, căci este el însuși content creator pe Instagram și TikTok.


Am stat de vorbă cu Mih, fondatorul SQUAD, pentru a afla mai multe despre noua rețea a momentului: TikTok. SQUAD este o agenție de influential marketing care are în propria comunitate creatori de conținut din Instagram, Youtube, dar și prima comunitate de TikTok din România. Așa că nu există o sursă mai bună pentru a afla de ce ar trebui să spunem DA pe TikTok, fără concepții greșite.

 

Trăim într-o eră digitală, mereu supusă schimbărilor și foarte rapidă. Cum a ajuns TikTok să fie rețeaua socială a momentului?

Dacă ne uităm în trecut, o să remarcăm un pattern: acela că fiecare generație are o listă de favoriți, fie că ne referim la branduri, artiști, vedete sau rețele sociale. Cel mai recent și evident exemplu este Instagram versus Facebook; înainte era lupta Facebook versus Yahoo Messenger. Odată cu fiecare generație nouă, se petrec schimbări în trendul de consum, pentru că generațiile noi sunt pur și simplu diferite și ce i se potrivea uneia nu mai e relevant pentru cealaltă. Nu degeaba i se spune generation gap.


Ce diferențe esențiale există între Facebook, Instagram și TikTok și cum își aleg oamenii rețeaua preferată?

Aici nici măcar nu aș introduce Facebookul în comparație. Pentru mine, Facebookul este doar o platformă care găzduiește messenger-ul. Este irelevant ca sursă de audiențe organice care pot fi obținute cu o postare de wall, fie că ai profil sau pagină.


Adevărata diferență este între Instagram și TikTok.


TikTok-ul nu este despre ceea ce faci sau despre o expunere spontană și cronologică, așa cum se întâmplă în Instagram (stories sau wallposts). Este despre a-ți distra audiența și de a o ține aproape de tine. TikTok este despre a-ți asuma un rol, o personalitate, de a inventa personaje, personalități, de a face glume sau de a impresiona prin modul în care interpretezi o situație.


Nu este despre intimitate și prieteni, ci despre o scenă mondială pe care te urci și îți faci numărul sub ochii tuturor, ca un adevărat actor, un personaj.


Nu este despre originalitate, esența Instagramului. Pe TikTok trebuie să te pricepi să remixezi diverse culturi și să adaugi layere suplimentare: iei un audio și îl reinventezi prin interpretarea proprie, într-un nou context, folosind un video propriu pe care îl filmezi.


În primul rând, TikTokul este despre conținut video, în timp ce Instagramul a rămas în mare parte conținut de tip foto.


Totodată, pe TikTok poți avea audiențe mari, chiar dacă ai o bază mică de followeri, lucru imposibil pe Instagram. A doua cea mai bună rețea în acest sens ar putea fi LinkedIn, dar sigur nu Instagram.


Ce te-a convins pe tine, personal, să investești în TikTok?

Am intrat în TikTok pentru că i-am remarcat creșterea și mi-a dat de gândit.


Am petrecut mai mult timp pentru că i-am înțeles elementul de noutate și am intuit cât de disruptiv va fi pentru viitor. Am început să creez conținut în TikTok pentru că am vrut să înțeleg algoritmul și, când am înțeles cât de bine funcționează, am realizat că vreau să nu ratez startul, o oportunitate pe care nu am jucat-o corect pe Instagram sau Youtube.


Apoi am stabilit că SQUAD, agenția noastră de influential marketing, va avea prima și cea mai puternică grupare de TikTok-eri din România, lucru care s-a și realizat, și pe care nu l-am reușit pe Instagram cu 2 ani în urmă. Acolo avem o comunitate de micro influenceri, pe când în TikTok avem o comunitate de top creators ca și audiențe.



Care sunt motivele pentru care departamentele de marketing și comunicare din România ar trebui să ia mai mult în considerare TikTok?

Audiența foarte mare în perioada aceasta de început. Cele mai eficiente branduri din Instagram, de exemplu, sunt cele care au intrat în rețea de cel mai mult timp. În general în viață, dar mai ales în business, este foarte scump să prinzi din urmă un trend. Cea mai eficientă cale pentru un marketer este să se folosească de expunerea organică, iar cea mai bună expunere organică e în TikTok.


Da, cred că și în România, la fel ca și în SUA sau pe tot globul, brandurile vor avea prezență în TikTok, așa cum au prezență în Instagram. Vor avea pagini de brand, pe care vor posta conținut, ținând cont de guideline-ul lor, dar în stilul specific platformei.


Cum se creează o campanie pe TikTok și la ce rezultate se poate ajunge?

Pentru că încă suntem la început, cred că cea mai bună variantă este ca brandurile să își facă o pagină de brand. Apoi să posteze conținut, după care să lanseze un challenge, primind suportul rețelei TikTok în promovarea acelui challenge. Asta înseamnă că va exista un banner pe pagina de Explore, ceea ce automat înseamnă că toți userii din România îl vor vedea.


Orice altă variantă, care implică audiențe proprii influencerilor, dar făcută fără susținerea TikTok, este o variantă care nu-și va atinge potențialul maxim, chiar dacă va avea rezultate superioare Instagramului.


Rezultatele la care se poate ajunge depind foarte mult de maniera în care alegi să faci campanie.


În varianta cea mai bună, expusă mai sus, aș zice ca e imposibil sa obții sub 10 milioane de views pe challenge. În acest moment, niciun challenge din România nu este sub audiența aceasta.


Care a fost primul TikTok influencer care te-a impresionat și de ce?

Oamenii buni din TikTok sunt alții decât cei care erau pe Instagram sau Youtube. Așteaptă-te să descoperi o generație nouă de influenceri, o altă categorie și altă abordare de conținut, un alt stil și alt fan base.


Ca să îți răspund, m-a impresionat prima dată Dania @NinjaGirlDraws, care avea 1.8 milioane de followeri la acel moment, avea 17 ani și era din România. Iar eu, cunoscător de digital cum credeam că sunt, nu auzisem de ea. Asta se întâmpla pentru că ea nu avea Instagram și eu nu aveam TikTok. M-a impresionat că a reușit să strângă, din România, o audiență care depășea și încă depășește audiența totală a TikTok-ului românesc, fiind urmărită și din SUA, Asia, Europa. Practic, e în categoria „top worldwide tiktokers”.


Care a fost cea mai impresionantă desfășurare de forțe la care ai participat pe TikTok? 

TikTok are un core community puternic acum, deci am văzut cum, într-un timp scurt, se pun în mișcare proiecte care au audiențe mari și impact puternic. Asta pentru că TikTok-erii de top se raliază la proiect.


De exemplu, acum că se apropie Crăciunul, un grup de TikTokeri de top au făcut conținut de sărbătoare: împodobit bradul, împachetat cadouri, colinde. Totul s-a întâmplat la noi la studio, la SQUAD, și veți putea vedea rezultatele în TikTok în perioada următoare.


La fel, dar chiar mai dedicat unui moment, a fost imnul de 1 decembrie. Caută #1decembrie pe TikTok și vei vedea cum TikTok-erii au realizat o reinterpretare a imnului național: muzică, dans, artiști. O zi dedicată, 10 milioane de views, mii de postări folosind audio-ul dedicat și hashtag-ul.



Ce te aștepți să vezi mai des pe TikTok în 2020?

Cred că anul 2020 este anul în care toți instagrammerii activi și implicați în campanii vor trece pe TikTok, sau și pe TikTok. Cred că 2020 este anul în care brandurile vor derula campanii pe TikTok alături de campaniile de pe Instagram. Cred că pe TikTok o să apară conținutul nișat (dovada evoluției rețelei), care nu va ține cont de challenges, ci de specificul fiecărui creator: o să vedem TikTok-uri culinare, de călătorii, de sport, de artă, de coaching etc.



De Alexandra Nuță-Stoica

Comentarii

Mai multe

O nouă imagine pentru Qreator by IQOS, un proiect de redecorare interioară semnat de arhitectul Dorin Ștefan și echipa sa

O nouă imagine pentru Qreator by IQOS, un proiect de redecorare interioară semnat de arhitectul Dorin Ștefan și echipa sa

The Institute și UniCredit Bank prezintă Romanian Design Week CHANGE 2.0

The Institute și UniCredit Bank prezintă Romanian Design Week CHANGE 2.0

MET - Programul spectacolelor online gratuite din săptămâna 06-12 iulie

MET - Programul spectacolelor online gratuite din săptămâna 06-12 iulie

Încă două teatre se reîntâlnesc live cu spectatorii începând cu luna iulie

Încă două teatre se reîntâlnesc live cu spectatorii începând cu luna iulie

TNB Amfiteatru - programul spectacolelor | Iulie 2020

TNB Amfiteatru - programul spectacolelor | Iulie 2020

Opera Summer Hub – Live în aer liber, la Cluj-Napoca

Opera Summer Hub – Live în aer liber, la Cluj-Napoca

Vino să vezi „Culoarea aerului” la Muzeul Național al Țăranului Român

Vino să vezi „Culoarea aerului” la Muzeul Național al Țăranului Român

Roxanne's Jewellery & Giftware investește într-un concept special de showroom, axat pe cumpărături private sigure

Roxanne's Jewellery & Giftware investește într-un concept special de showroom, axat pe cumpărături private sigure

MET - Programul spectacolelor online gratuite din săptămâna 29 iunie-05 iulie

MET - Programul spectacolelor online gratuite din săptămâna 29 iunie-05 iulie

Măiastra. EA - exerciții afective

Măiastra. EA - exerciții afective

Cele mai citite

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!

10 sfaturi ca să fii un protestatar iscusit

10 sfaturi ca să fii un protestatar iscusit

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Zece obiceiuri și tradiții despre Florii și Paște, pe care probabil nu le știai

Zece obiceiuri și tradiții despre Florii și Paște, pe care probabil nu le știai