Andra Andreescu

Andra Andreescu



Andra este un designer talentat, care fuge de regulile rigide ale modei și care creează cu libertatea unui om pasionat de ceea ce face. Personalitatea ei emană putere și senzualitate, elemente care se regăsesc în fiecare piesă creată.



De unde a pornit dorința de a face haine? 

Cred că toate pasiunile și abilitățile noastre sunt undeva în noi, moștenite din generație în generație, și devin realitate atunci când contextul fiecăruia devine favorabil exprimării. În cazul meu a început atunci când am făcut trecerea de la cariera de model la cea de designer. Lucrul ăsta m-a adus mai aproape de pasiunea mea, iar astfel care am putut să mă exprim mai liber.


Ce vrei să transmiți prin creațiile tale? 

E greu de abstractizat în cuvinte ce transmite o creație, pentru că fiecare înțelege oarecum diferit cuvintele și exact acele nuanțe distincte sunt ceea ce diferențiază creațiile de orice natură. În general, atunci când o femeie îmbracă o rochie de la mine, cred că ar trebui să-i echilibreze starea punând-o în controlul momentului respectiv. Sunt haine care perturbă vizual aspectul unei persoane, de aceea mi-am dorit întotdeauna să pun în evidență frumusețea și calitățile omului care îmbracă haina.


Pe ce pui cel mai mare preț atunci când lucrezi la o nouă colecție? 

Pe libertatea inspirației; atunci când ai de făcut o colecție de x piese repetitiv sezonier, creativitatea poate fi mascată și presată de o raționalitate exersată. De aceea, eu nu-mi impun sezonalități și un număr exact de piese pe sezon. E ca și cum ai cere o poezie pe zi, zi de zi. La un moment dat se diluează.


Trei lucruri care te inspiră? 

Nu știu dacă pot spune trei, dar, de cele mai multe ori, mă inspiră stările induse de muzică.


Cum decurge procesul creativ pentru tine? 

Cel mai greu este să găsești acel moment când se leagă totul, când îți derulezi „filmul” poveștii tale. Materialele, tehnologiile și valorile pe care le transmite fashion-ul azi sunt într-o schimbare accelerată, ceea ce creează premizele invențiilor. De asemenea, am norocul că producția este în aceeași locație cu showroom-ul, iar asta îmi oferă timp și liniște să mă ocup mereu și de cele mai mici detalii sau retușuri, până când ajung la ceea ce mi-am dorit.


În momentul de față, cât e business și cât e pasiune în brandul tău? 

Cred că sunt aproape suprapuse, însă tot timpul e loc de mai mult. Necesită timp, oameni apropiați și complementări în jur până când pasiunea e înconjurată perfect de toate mecanismele generatoare și de business.




Consideri că un creative director bun trebuie să fie și designer sau e suficient să dea direcția brandului pe care îl reprezintă? 

Cred că un director de orice fel ar trebui să aibă capacitatea de abstractizare și de înțelegere a domeniului în care activează pentru a putea vedea trenduri macro. Pentru asta trebuie înțeles domeniul în profunzime, iar asta necesită cunoștințe în acea arie. Cunoștințele însă pot fi acumulate diferit, studiat academic sau practic.


Cât de mult contează azi un influencer cu mulți followeri pentru industria de fashion? 

Contează atât timp cât e urmărit de acei oameni care au valori coerente cu brandul tău. În general, cu cât mai mulți followeri, cu atât mai mare posibilitatea de amestecare de valori. E foarte la început această recalibrare și va dura până când influencerii, followerii și brandurile se vor sincroniza. Acum e doar un început de proces de conștientizare.


E suficient să ai o prezență bună în online fără să ai un mesaj puternic? 

Prezența bună în online necesită și un mesaj coerent, nu știu exact cât de puternic. Ideea de coerență cred că este mult mai importantă decât cea de forță.


Dacă ai putea să îmbraci o personalitate, dead or alive, pe cine ai alege? 

Dacă tot mi-ai dat libertatea... Madame Chanel!? Wow, cum ar fi!


Filmul preferat? 

Chiar ieri l-am revăzut... „The curious case of Benjamin Button”.


Trei melodii pe care nu le-ai scoate niciodată din playlistul tău? 

„Lily of the Valley”, „Desert Rose”, „The Love Me or Die”.


Alexander Wang sau Craig Green? 

Wang!


Beyonce sau Solange? 

Amândouă, cu siguranță.


Ce parfum te duce imediat cu gândul la primăvară? 

Parfumul de frezii.


Ce culoare are primăvara pentru tine? 

Culoarea soarelui.




De Cristian Niculae



Comentarii

Mai multe

Mix your drink cu Ștefan Ciobotaru

Mix your drink cu Ștefan Ciobotaru

World Class deschide un nou club în Chitila

World Class deschide un nou club în Chitila

Petrecerea de lansare Șapte Seri Trends 11 ediția de vară

Petrecerea de lansare Șapte Seri Trends 11 ediția de vară

Ședință foto cu actorii vocilor din The Lion King

Ședință foto cu actorii vocilor din The Lion King

Disney lansează UN NOU trailer pentru Maleficent: Mistress of Evil

Disney lansează UN NOU trailer pentru Maleficent: Mistress of Evil

Cele mai citite

"Amintiri furate", o colecţie cu nostalgie by Constanţia Iuraşco

Theo Rose într-un pictorial de modă devastator de înflorit şi plin de culoare

Theo Rose într-un pictorial de modă devastator de înflorit şi plin de culoare

Snatch style, o poveste în imagini a unui serial care va deveni cult

Snatch style, o poveste în imagini a unui serial care va deveni cult

Designerul Yulia Efros propune o colecţie în culori în ediţie limitată

Designerul Yulia Efros propune o colecţie în culori în ediţie limitată

Cum ne îmbrăcăm în 2017

Cum ne îmbrăcăm în 2017

Designeri români | Ioana Ciolacu

Designeri români | Ioana Ciolacu

Designeri români | Andra Andreescu

Designeri români | Andra Andreescu

ROMANIAN FASHION TRENDS. Brandul de haine No.23, design unic și confortabil al hainelor

ROMANIAN FASHION TRENDS. Brandul de haine No.23, design unic și confortabil al hainelor

Cele mai spectaculoase ţinute de la Premiile Grammy 2017

Cele mai spectaculoase ţinute de la Premiile Grammy 2017