Volkswagen T Cross

Volkswagen T Cross



Mic, foarte mic, și mai mic

Piața SUV-urilor seamănă cu piața telefoanelor mobile de acum douăzeci de ani și cu cea a apartamentelor din România de azi: telefoane mai mici, apartamente foarte mici, SUV-uri din ce în ce mai pitice.




VW T Cross 

Motor: 999 cmc 

Putere: 115 CP 

Lungime: 4,11 m 

Ampatament: 2,56 m 

Portbagaj: 455-1.281 litri




SUV-uri mici pentru producţii mari

T Cross este un SUV Volkswagen pitic. Să aibă tot omul mașină de teren. Nu prea înţeleg însă cum o să mergi prin arătură cu jucăria asta. Poate nu înţelegem noi bine tendinţa asta spre minuscul. De fapt, acum realizez: suvuleţele astea de jucărie sunt foarte apte pentru mersul prin teren accidentat. Dacă ajungi cu un Nissan Juke la marginea unui ogor desfundat, poţi urca lejer mașinica în bena unui pick-up gen Ford F150, sau într-o remorcă de tractor, care să te ducă unde ai nevoie. Rămâi cu Juke-ul în vârful muntelui după o ninsoare, hop, în spate la o Toyota Tundra și ai ajuns la șosea. Păi, cu un BMW X5 nu-ţi iese manevra asta. Și X5-ul nici nu înoată prin zăpadă ca un Defender. Deci asta era! M-am mai liniștit.




Noul T Cross are doar 4,11 metri. Este cu 5 cm mai lung decât un VW Polo și mult mai scurt decât un Golf sau un Beetle. Păcat! Se mai putea lucra la micșorare. Aștept modelul 4X4 un pic mai mic decât Smart-ul cu două locuri. Ampatamentul lui T Cross este de 2,56 m. Și acum, lăsăm gluma la o parte și vă spunem că este destul. Cel puţin pentru oameni nu foarte înalţi. Până la urmă, pentru mine, unul, au fost foarte puţine momente în viaţă când m-am simţit bine că nu eram înalt. Uite că de data asta Volkswagen a făcut ceva pentru noi, ăștia mai complexaţi. Mă gândesc că și în reclame pozează pe lângă T Cross numai manechine de 1,48 și bărbaţi fatali de 1,57 m, ca să pară „Jeep”-ul barosan.


Înăuntru este loc destul. Portbagajul are 385 sau 455 litri. Cu bancheta rabatată ajunge la 1.281 de litri. „Destul de imens”! Gândiţi-vă că Daciile copilăriei noastre abia aveau spre 400 de litri de portbagaj, în care mai intra și roata de rezervă. Și cărau oamenii câte trei porci, paișpe curci, opt oi și zece damigene. Bancheta spate a lui T Cross poate culisa pe o distanţă de 14 cm. Nu prea sunt obișnuit cu banchete spate care să culiseze. Deci asta trebuie să fie o mare șmecherie. Dacă se urcă vreunul în spatele tău și n-are loc, nu mai trebuie să te tragi spre volan. Îi spui direct: dă-te tu mai în spate!




Dinozaurul pitic T Cross va avea câteva motoare pe benzină, după cum urmează: 1.0 TSI de 95 CP sau de 115 CP și un 1.5 TSI de 150 CP. Și, deși se dau de ceasul morţii cu poluarea și cu interzicerea motorinei, nemţii vin și cu un 1.6 diesel de 95 CP. Nu-i frumos să interzici în unele mari orașe diese - lurile mai vechi de Euro 6, iar în același timp să-i vinzi omului un alt diesel, pe care, foarte probabil, în câţiva ani i-l scoţi în afara legii. Le bat obrazul și le adresez celebra vorbă a lui Băsescu: „Păi, e bine, domnu' chestor?!”




Tot la mici ipocrizii, sau, mai domol, să le spunem inadvertenţe, trec și faptul că noul Volkswagen 4X4 nu e deloc 4X4 – are tracţiunea „decât” faţă în orice variantă de motorizare. Și vin și întreb din nou: „Păi, e bine, domnu' chestor?!” De fapt oamenii cumpără o mașină de teren, care să fie de teren doar prin oraș și prin poze. Și asta e politica multor producători. Vă daţi seama că o Dacie papuc veche, cu tracţiune integrală, merge pe teren accidentat cu alt aplomb decât jucărioara asta. Oricum, T Cross are o gardă la sol mult mai mică decât a unei Dacii vechi standard, și cred că ar ieși al doilea într-un concurs prin niște hârtoape românești. Dar, repet, el este făcut mai mult pentru Instagram, unde poţi pune poze cu „Jeep”-ul tău.


Judecând așa, aș spune că este mașina perfectă de cumpărat amantei. Dar, după portbagaj și spaţiu interior, e și mașină de familie. Gata! Am găsit! Este mașina amantei, dar a amantei cu familie. Așa e chiar mai bine. Întotdeauna am apreciat amantele familiste. Păi, ce, te-ncurci cu orice d-asta care nu și-a făcut un rost în viaţă?!




În rest, ăsta micu' are în standard tot felul de sisteme, utile și amantei, și soţiei: frânare automată de urgenţă cu funcţie pentru recunoaștere a pieto - nilor, păstrarea benzii de mers, moni - torizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, asis - tenţă la pornirea în rampă. Opţional, mai avem următoarele tehnologii: sistem pentru monitorizarea stării de oboseală a șoferului, pilot automat adaptiv și asistent la parcare. Așa că, până reînvie Dacia un Lăstun 4X4, eu spun că T Cross este o variantă de luat în calcul.



McLaren Speedtail. De viitor

Domnii de la McLaren au prezentat noul hypercar. Vă spunem doar atât: precedentul McLaren de calibrul acesta, scos acum mai bine de douăzeci de ani, s-a dovedit unul dintre cele mai bune plasamente financiare.





Pe scurt, prețul lui McLaren F1 a crescut pe alocuri și de douăzeci de ori în aproape un sfert de secol scurs de la lansare. Deci, dacă aveați bani strânși pentru garsonieră la copil, uitați titlurile de stat sau facilitățile pentru copii ale guvernului PSD. Săriți la un McLaren de vârf! Șmecheria este că modelul nou începe de la 2 milioane de euro, fără taxe, și șmecheria și mai mare este că toate cele 106 bucăți nu sunt fabricate, dar sunt deja achitate. Ptiu! Am ratat și de data asta. Să văd, poate iau de la Ţiriac cu patru milioane mai la primăvară.





Speedtail are un sistem hibrid de propulsie de 1.050 CP, o viteză maximă de 403 km/h și o accelerație de 12,8 sec. de la 0 la 300 km/h. Și noul McLaren păstrează configurația celui vechi, cu volan central și trei locuri. Pentru o familie tradițională cu două soții.




De Alexandru Duțu



Comentarii

Mai multe

PRwave împlinește 14 ani

PRwave împlinește 14 ani

Aproape 4.000 de spectatori la Sala Palatului pentru cauza copiilor în dificultate

Aproape 4.000 de spectatori la Sala Palatului pentru cauza copiilor în dificultate

Cum să îţi înveţi copilul să mănânce fructe și legume

Cum să îţi înveţi copilul să mănânce fructe și legume

Transformă balconul într-o oază urbană

Transformă balconul într-o oază urbană

Liza Sabău - #DauCuLove

Liza Sabău - #DauCuLove

Buchete de flori în produse de beauty

Buchete de flori în produse de beauty

Alteța Sa Regală Principesa Maria a României susține Copii în Dificultate

Alteța Sa Regală Principesa Maria a României susține Copii în Dificultate

Pudra de fixare – secretul camuflării cearcănelor

Pudra de fixare – secretul camuflării cearcănelor

Vlad – Ezel – Dantès

Vlad – Ezel – Dantès

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit