Schimbări la vârf

Schimbări la vârf



Nu cred că ați păstrat toate numerele revistei noastre, dar am mai vorbit aici despre niște tineri croați care fac mașini electrice tari. Dacă Tesla a primit de-a lungul anilor multe, multe miliarde în subvenții de la stat, băieții de la Rimac au mers pe barba lor, având în vedere că statul croat nu are miliarde să dea pe școli și spitale, d-apăi pe mașini electrice.


Așa că inginerii aceștia au început prin a face subansamble de electrice pentru greii domeniului. Apoi, doar ca să arate că se pricep, au scos mai întâi, acum cinci ani, Concept One, un supercar de 1.074 CP și 3.800 Nm. Anul ăsta și-au atârnat la butonieră și Rimac Concept Two, ceva de 1.914 CP, numai 2.300 Nm și 1,85 sec pentru 0-100 km/h. Totul folosind în punctele esențiale tehnologie din propria ogradă. Și după ce au venit Concept One și Concept Two, hop, iată că acum a venit și Porsche, care a cumpărat 10% din firma Rimac, numai ca să aibă acces la tehnologiile croaților. 


Frumos! Asta în timp ce marii producători auto care fuseseră acționari în Tesla s-au retras demult, iar acum încep să se cam retragă și investitorii. Să nu ziceți că nu v-am spus din timp de Rimac! Suma plătită de Porsche este secretă. Nemții au în teste de câțiva ani modelul full electric Taycan, care se apropie de intrarea pe piață. 




Eu aștept însă să mai văd lucruri interesante scoase de Rimac, acum că au un greu lângă ei. Cu toate astea nu mă pot abține să nu-mi pun o jumătate de întrebare: cum ditamai concernul (Porsche este proprietarul concernului Volkswagen, cu tot alaiul aflat la ei în ogradă, de la Audi la Bentley și de la Skoda la Lamborghini, plus multe altele de anvergura asta) investește miliarde bune, ani și ani, în tehnologii electrice și apoi ajunge să umble după tehnologie de vârf la niște puștani (geniali altfel) din Croația, care au vândut până acum câteva mașini făcute în spatele casei? 


Or fi reușit băieții cu un mic atelier în Croația să scoată tehnologii de vârf cu sume de mii de ori mai mici decât cheltuiește o corporație cu cifră de afaceri peste bugetul multor țări din UE? Bine, putem presupune că tinerii croați aveau exact ce le lipsea inginerilor de la Porsche. Dar mai putem presupune și că ultimele arestări și condamnări cu ani grei și mulți de pușcărie, pe numele unor șefi de la Audi și Volkswagen în scandalul Dieselgate, atât în Germania, cât și în SUA, nu vin la întâmplare. Și că asta face, probabil, ca multe miliarde să fie vânturate fără ca cineva să dea socoteală cum trebuie. Dar astea sunt doar presupuneri și ipoteze. Zicem și noi ca opinia publică.


De Alexandru Duțu

Pentru mai multe articole auto, intră AICI






Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender