SAB - Mustang englezesc și electric

SAB - Mustang englezesc și electric



Nici nu știu care blasfemie e mai mare: mustang englezesc sau mustang electric? Dacă Fordul istoric ar putea vorbi, ar spune cam ca Leana savanta: „O să vă judece colegii mei, petroliștii!”


Charge Cars 

Este o firmă englezească de (nu o să ghiciţi!) mașini electrice. În anii '90, primele idei filozofico-economico-socio-culturale-omenești pe care le schimba românul cu un cetăţean străin erau „Change! Change!”, pronunţat cu accent de valutist și cam cum se scrie în română. Acum cuvântul magic în industria auto nu e departe de „Change!”-ul ăla repetat catatonic: Charge! Dar parcă un Ford Mustang electric e prea de tot. Cred că Mustangul de pe radiatorul Fordului legendar a-ntins copita când a auzit de așa ceva. Sau, formulat pentru oameni mai serioși, „s-a dus să mai moară un pic”. Păi, pentru ce a cărat America portavioanele peste tot prin lume în războaie pentru petrol? Pentru niște V8-uri cu 7 galoane la sută consum. Ţine de însăși cultura americană, nu? Poate ar trebui o lege, pe modelul reglementărilor din zona patrimoniului UNESCO, conform căreia anumite mașini cu multă istorie să nu poată avea replici electrice. Cam cum se procedează când un jucător mare iese la pensie și se retrage definitiv tricoul cu numărul său. Nicio electrică nu poate purta tricoul cu Ford Mustang, chit că acesta va muri la un moment dat.


Pentru conformitate, avem aici și originalul cu miros de benzină.



Ediţie FOARTE, foarte limitată Englezii vor produce sub licenţă doar 499 de astfel de Mustanguri electrice. La preţul de 300.000 de lire (cam 340.000 de euro) cred că le-ar fi fost și greu să vândă mai multe. Lista de precomenzi a fost deschisă și se pare că a rămas așa la ora la care scriem. Producătorul spune că nu s-a bazat pe original, ci a conceput modelul de la zero, având chiar licenţă pentru unele comp onente. Cele patr u motoare scot 476 CP, ceea ce nu este prea mult. Dar cuplul este de neam prost: 1.200 Nm, iar la roată chiar de 7.500 Nm. Bateriile de 64 kWh ţin 322 kilometri. În ciuda cuplului imens, acceleraţia până la 96 km/h se face în 3,99 sec. Deci 0-100 km/h sare de patru secunde, ceea ce nu este atât sexy pentru o electrică. Mă gândesc că o Alfa Romeo 4C spider scoate tot un 4,2 sec. până la sută și este de vreo cinci ori mai ieftină. Nu mai spun că accesibila Alfa 4C are 260 km/h, în timp ce Fordul – eterna problemă a electricelor cu viteza maximă – „bagă” doar 240 km/h. La această viteză maximă te trezești că te dă la o parte de pe banda a doua un Renault Megane RS de acum câţiva ani, care sare de 250 km/h. Și e cam frustrant după ce ai dat pe electrică preţul unui Rolls și mult mai mult decât pe un Ferrari entry level.



Cifre 

Propulsie: patru motoare electrice 

Putere: 476 CP 

Cuplu: 1.200 Nm 

Acceleraţie 0-96 km/h: 3,99 sec. 

Viteză maximă: 240 km/h 

Preţ: 300.000 de lire




Dar noi să fim sănătoși! Reţineţi însă că londonezii de la Charge Cars au la ei în ogradă ingineri care au lucrat pentru Williams F1 sau McLaren Automotive. La interior oamenii au montat un televizor ca în Tesla, în sensul că te conversezi cu mașina prin ditamai ecranul. Sper din toată inima ca modelul să aibă la bord o casetă cu înregistrarea unui sunet de V8 clasic de Muscle Car.



Concurs de Eleganţă, Sinaia 2019


De câţiva ani, în ultima sâmbătă din iunie, are loc la Castelul Peleș un concurs cu frumuseţi de epocă. Prima ediţie a avut loc la 11-12 august 1934, sub înaltul patronaj al MS Regelui Carol al II-lea. Ediţia de anul trecut, spre exemplu, desfășurată sub înaltul patronaj al Principelui Radu, a reunit 30 de automobile, din patru ţări, concurând la șase categorii. Dar pe lângă autovehiculele din concurs aveţi de văzut alte zeci și zeci de exemplare. Deci merită să petreceţi o sâmbătă la Sinaia, vă spun din experienţa unui om prezent la mai multe ediţii. La fel de frumoase ca mașinile sunt poveștile lor. Printre multe altele, și povestea unui BMW 327, cumpărat nou din București în 1938, de Eduard Ecker, absolvent la vremea aceea al școlilor de inginerie și arhitectură. Modelul, cunoscut și ca 55 PS Sport Convertible, avea 55 CP și o viteză maximă de 125 km/h. Proprietarul a reșit să scape mașina de la confiscare de către comuniști dezasamblând-o și ascunzând-o. În anii '60 reușește să o reînmatriculeze și fuge cu ea în Germania, prin Iugoslavia. După o evadare plină de peripeţii și accidente, omul se stabilește în RFG, iar la începutul acestui secol neamţul trecut de 90 de ani donează 327-le muzeului BMW. Exact această mașină, cu două milioane de kilometri, care păstrează pe caroseria originală urmele evadării din comunism va veni la Sinaia, cu numerele ei originale: 2-B-2763. Așa că, dacă vreţi să rupeţi Instagramul și cu altceva decât cu farfurii de mâncare și lanuri de rapiţă, nu mai rataţi Concursul de Eleganţă Sinaia.


BMW 327 care și-a început viaţa în 1938 la București se întoarce în România după jumătate de secol de la muzeul BMW. Aici, ca și în celelalte fotografii, alături de proprietarul său, Eduard Ecker.


Un alt BMW 328 Mile Miglia Roadster, la una din ediţiile trecute. Modelul, aflat la muzeul BMW revenea în România după ce, în septembrie 1940, participase la Grand-Prix-ul Brașovului.

Cel mai mic automobil participant la Concursul de eleganţă Sinaia 2019, BMW Isetta 1959, la categoria „Legende de mic litraj”.


La categoria „Postbelice cabriolet”, un Corvette C1 din 1958.



De Alexandru Duțu



Comentarii

Mai multe

Cele mai așteptate jocuri ale toamnei

Cele mai așteptate jocuri ale toamnei

Jurnal de vacanţă Grecia - Pelion

Jurnal de vacanţă Grecia - Pelion

KFC lansează Crispy Hot Dog

KFC lansează Crispy Hot Dog

Decoraţiuni DIY de toamnă

Decoraţiuni DIY de toamnă

Ce garnitură alegem: cartof dulce sau obișnuit?

Ce garnitură alegem: cartof dulce sau obișnuit?

FAMILIA ADDAMS a cucerit publicul Teatrului EXCELSIOR

FAMILIA ADDAMS a cucerit publicul Teatrului EXCELSIOR

Cum îmbătrânește un gamer

Cum îmbătrânește un gamer

UEFA Champions League și UEFA Europa League în direct la Digi Sport

UEFA Champions League și UEFA Europa League în direct la Digi Sport

2
Uber Eats se lansează în Timișoara

Uber Eats se lansează în Timișoara

Formidabilul Mike și simpaticii săi prieteni provoacă hohote de râs la Boomerang

Formidabilul Mike și simpaticii săi prieteni provoacă hohote de râs la Boomerang

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit