Rolls Royce în România

Rolls Royce în România



Oficial ne merge bine fiindcă oficial a debutat în România cel mai mare Rolls Royce: Cullinan.


Un Rolls cât o Catedrală

Despre Cullinan, primul Rolls de teren din istoria mărcii, am mai scris aici. Dar de data asta, „la ceas aniversar de centenar” – cum cântau pionierii la Telejurnal pe vremuri, îl avem aici. Cullinan a ajuns la români. Cam odată cu Catedrala. E bine! Cullinan, ceva mai mic decât Catedrala, dă, totuși, senzaţia de vilă. Sau, hai, să nu se supere englezii, o să spunem că dă senzaţia de vilă amestecată cu un castel de vânătoare.


Primul Rolls de teren este cea mai scumpă mașină din zona asta a pieţei. Are un preţ de pornire de 265.000 de euro fără TVA. Uuuuffff! Dar ce pornire?! A pornit preţul la sfert de cheie. Oricum, după ce preţul (care cu TVA sare bine de 300.000) a pornit, ne-am cam oprit noi. Îmi amintesc cum, la lansarea Bentley-ului Bentayga, SUV-ul concurenţei, primii nouă clienţi români care rezervaseră mașinile mult înainte ca ele să apară aici plătiseră în medie un preţ de vreo 290.000 de euro pe bucată (cu felurite opţionale incluse). Deci ce era mai important am lămurit. E scump tare!


În rest, are același motor de 6,75 litri, 571 CP și 850 Nm la numai 1.600 rpm. Portbagaj mare: între 560 și 600 de litri în așezarea standard, iar cu bancheta rabatată are 1.930 litri. Cică e primul Rolls la care se rabatează bancheta. Să fie-ntr-un ceas bun! Portbagaj din fier forjat deasupra îi mai trebuie, cum aveau cetăţenii care altădată duceau pe acoperiș damigeana aia uriașă de 50 de litri de la soacră. Vă daţi seama că, odată cu rabatarea banchetei de la un Rolls, se rupe nu doar amărâtul ăla de scaun îmbrăcat în pielea a o sută de vaci premiante, ci se rupe ceva în istoria autotu - rismului și mai ales în istoria autoturismelor de lorzi. Mă gândesc că, la ultimele horcă - ieli, domnul Royce o fi lăsat cu limbă de moarte: „Băi, orice, numa' să nu rabataţi vreodată bancheta spate, ca la Făurei, că ne facem de băcănie! Mai bine ieșiţi din UE decât să rabataţi bancheta!”





Cifre 

Motor: V12, 6,75 litri 

Putere: 571 CP/ 5.000 rpm 

Cuplu: 850 Nm/1.600 rpm 

Accelera ție 0-100 km/h: 5,2 sec. 

Viteză maximă: limitată la 250 km/h 

Preţ estimat: 265.000 euro fără TVA




Și, dacă tot ne-am înșurubat în ideea de banchetă spate, vreau să felicit inginerii englezi pentru soluţia cu cele două scăunele plus măsuţă care se iţesc din portbagaj, cum vedeţi dumneavoastră în foto - grafiile alăturate. Ba văd că au și un mic piedestal așezat pentru a facilita urcarea. Asta îmi aduce aminte de un episod mai vechi. Aveam în faţa blocului acea faună de „faţa blocului” sau „bere la bordură”, foarte întâlnită în ţara noastră. Iarnă, vară, întu - neric, lumină, ei erau acolo, la cioace, nelipsiţi. Nici măcar ploaia nu le putea întrerupe ritualul. Ridicau hayonul unei dubiţe Volkswagen și se vârau sub el, unii așezaţi în portbagaj, alţii zgribuliţi în picioare sub streașina improvizată. Orice numai să nu intre în casă, la neveste. Nici nu știu cum s-o fi derulat filogeneza autoturismului: acei pierde-vară dintr-un oraș prăfuit românesc i-au inspirat pe cei de la Rolls, sau ai noștri văzuseră treaba asta la englezi? 


Redevenim serioși și vă mai amintim că Cullinan își modifică automat garda la sol atunci deschizi mașina. Cu alte cuvinte dinozaurul ăsta se apleacă în faţa ta, ca proprietar, când simte că vrei să-l încaleci. Cam cum face o cămilă în faţa șeicului. Deși am comparat SUV-ul cu o clădire, să știţi că, la cei 5,34 metri, nici nu este chiar atât de lung pentru un Rolls. Are un ampatament de 3,3 metri și o înălţime de 1,83 m și o lăţime de 2,16 m. Deci spaţiu interior imens într-o mașină nu foarte lungă. Asta e bine nu doar prin vreun canal de irigaţii (poate să atace șanţuri de 54 cm), ci și prin oraș.


Important este că, la centenar, România are SUV Rolls Royce și pe Halep numărul unu mondial.





Una și una


Anul trecut vă vorbeam aici despre un Koenigsegg Agera RS Gryphon, cu un V8 biturbo de 5.0 litri de 1.360 CP, cu caroserie din fibră de carbon și niște inserţii din aur de 24 de karate. Nu mai insist pe descriere, dar ce o făcea unică era că era unică, adică produsă într-un singur exemplar. Expresia „altu' moare și așa n-are” căpăta acoperire în viaţa reală. Acum vreau să vă vorbesc despre un McLaren 720S Stealth produs într-o serie destul de limitată, de doar un exemplar.


Nuanţa de vopsea, Sarthe Grey, cică ar fi foarte apropiată de a lui F1 GTR, care a câștigat cursa de 24 de ore de la LeMans în 1995. Unicatul de azi dă 720 CP și 770 Nm tot dintr-un V8 biturbo, dar de doar 4.0 litri. Dar asta deja e mai puţin important. Englezii ne-au tot vorbit despre numele de alint al fiecărei nuanţe de roșu care s-a mai dat peste spiţele jantelor, despre cum a bibilit timp de sute de ore manual echipa de vopsitori pe lângă unicat și multe d-astea. Ăsta-i marketingul!




Și tot astăzi vă spun și despre al treilea unicat: un Lamborghini SC18, bazat pe Aventador, dar modelat de divizia sportivă a italienilor (Squadra Corse – de aici și acronimul) după chipul și asemănarea modelelor care condurează în competiţiile de de GT3. Motorul este un V12 de 6.5 litri, 770 CP la 8.500 rpm și 720 Nm la 6.750 rpm.


V-am făcut lista asta ca să vedeţi cam unde s-a ajuns cu exclusivitatea: ediţia foarte limitată de o mașină. În ceea ce mă privește, când o să ajung miliardar, vreau să împing conceptul de exclusivitate mult mai departe. O să vreau să am o mașină cum nu are nimeni. Nici măcar eu. Produsă într-o ediţie foarte limitată de zero exemplare. O să mă laud simplu: „Mașină cum n-am io, n-are nimeni!” Mai lucrez încă la conceptul de ediţie limitată din minus 1 exemplare. Sunt în tratative cu un profesor de la catedra de numere complexe a Facultăţii de Matematică.




Trotineta salvați Bucureștiul 

Nu este numele unui nou partid. Vream să vă spunem că Taxify, operatorul concurent al lui Uber, a anunţat că va lansa în București un serviciu de închiriat trotinete electrice. În Paris există deja așa ceva cu un preţ de 0,15 euro pe minutul de închiriere. Dacă ajunge și la noi la jumătate de preţ, sau măcar la 10 cenţi minutul, ar fi un mare câștig. 


Deși cel mai bine ar fi să lanseze cineva un sistem prin care să putem închiria un primar și un consiliu local de la un oraș mare din Vest. Cât poate să coste pe patru ani?



De Alexandru Duțu



Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender