Primul plug-in hybrid Land Rover

Primul plug-in hybrid Land Rover




Cu faceliftul pentru Range Rover Sport apare și primul plug-in hybrid din istoria mărcii Land Rover. Pe lângă asta, multă putere, foarte multă putere și multă benzină consumată.



După patru ani de la lansare, Range Rover Sport a fost bibilit un pic. Pe americănește îi spun facelift. Noutatea: P400e, adică hibridul. El are un motor Ingenium pe benzină, de 2 litri, supradopat și supra-drogat, mai ceva ca Maradona în perioada de glorie, care scoate 300 CP. Alături un motor electric de 116 CP. Împreună, cu o adunare demnă de ministrul învăţământului de la noi, cele două agregate dau 404 CP și 640 Nm. 





Putere prea multă, autonomie destulă: 51 km. Hai să spunem 40 km în condiţii reale și tot e ceva. La priza de acasă ai nevoie de 7 ore și 30 de minute, iar dacă scoţi mașina în oraș, la restaurant cu încărcare de fiţe, se umple bateria în 2 ore și 45 de minute. Bine, îţi poţi lua de la ei wallbox-ul de încărcare rapidă și pentru acasă. Poate se gândesc să ofere nu doar un astfel de wallbox, ci și o instalaţie tip Zăbrăuţi Ferentari, cu care să furi curent direct de la stâlp. Ca să treci tare pe ecologie la bani. Sau o micro hidrocentrală de apartament. 


Nu, nu am vreo cascadă prin hol, dar mă inundă vecinii destul de des, că cred că mi-aș acoperi investiţia într-o hidrocentrală de apartament. Sau poate adaptez turbinele hidrocentralei să meargă pe baza mucegaiului și a umidităţii care apar pe pereţii apartamentului. Cu hidrocentrala asta pe umiditate și mucegai, din octombrie până în aprilie aș fi independent energetic mai ceva ca Rusia.





Primul hibrid din istoria englezilor "bagă" suta în 6,7 secunde și are 220 km/h viteză maximă. Când indienii de la Tata Motors au luat Jaguar și Land Rover de la Ford, acum aproape zece ani, nu prea am crezut în viitorul lor. Dar uite că șefii indieni au dus Land Rover în era hibridelor. Altfel mă gândesc că în India patronilor Jaguar și Land Rover avem puzderie de cetăţeni la care curentul nu a ajuns nici sub formă de bec, în case? Nu am studii clare, dar să tot fie o Anglie, ca populaţie, nebranșată la curent în ţara continent India. Și uite așa cum îi vedeţi, au pus curent de calitate și pe Jaguar, și pe Land Rover. "India, ţara contrastelor" - cum sunau clișeele de la Teleenciclopedia pe vremuri.


Nu vă mai spun că domnii de la Tata Motors, care acum stau pe un excedent de 6,1 miliarde de dolari, umblă să mai cumpere o marcă premium, ceva, din piaţă. Se vorbește despre Maserati, Alfa Romeo sau producătorul de motociclete Ducati de la Volkswagen. Bravo, India! Mă duc să dau pe Naţional TV, să mă pun la curent cu ultimele creaţii bollywoodiene.





Range Rover
Sport foarte sport


Pe lângă hibridul premieră, faceliftul Range Rover Sport mai aduce pe tarabă câteva motorizări. În afară de benzinarul de 2 litri și 300 CP de pe hibrid, care apare și pe varianta convenţională, mai avem un V6 pe benzină cu variante de 340 CP și 380 CP. La dieseluri un 2 litru de 140 CP și 500 Nm, un 3 litri de 258 CP sau 306 CP și un 4,4 litri de 339 CP. Mie deja mi se par prea multe motorizări. Și acum ultima, dar cea dintâi, ta-tam-ta-tam, ţineţi-vă bine, Range Rover Sport SVR: V8 turbo benzină, 5 litri și 575 CP și 700 Nm.


Sau, pentru vanitoșii modești, și declinarea de numai 525 CP. Semeţul cu 575 CP are o acceleraţie de 4,5 sec. 0-100 km/h, un timp pe care acum douăzeci de ani îl avea un Ferrari micuţ care nici nu se vede din scaunul unui Range. Vă daţi seama că reducerea de emisii pe care o realizează Range-ul alimentat și la priză, de care vorbeam mai sus, este de șapte ori mai mică decât cantitatea de dioxid de carbon scoasă de motorizarea de 5 litri turbo pe benzină, un fel de termocentrala Turceni pe patru roţi.





Range Rover Sport P400e


Cilindree motor termic: 2 litri
Putere motor ardere: 300 CP
Putere motor electric: 116 CP
Putere totală: 404 CP
Cuplu total: 640 Nm
Autonomie în modul electric: 51 km





Scris de Alexandru Duţu



A lucrat la revista Academia Cațavencu, de unde a plecat cu tot cu serviciu la revista Kamikaze. Mult înainte de astea a lucrat câţiva ani într-o autobază din Brăila, de unde cunoștințele tehnice și glumele specifice.



Fotografii: Getty Images și netcarshow.com





Comentarii

Mai multe

În 2021 peste 4 milioane roboți vor lucra cot la cot cu oamenii

În 2021 peste 4 milioane roboți vor lucra cot la cot cu oamenii

20 de ani de Șapte Seri, 20 de săptămâni cu super premii

20 de ani de Șapte Seri, 20 de săptămâni cu super premii

Lecții distractive de educație rutieră, în magazinele Lidl din întreaga țară

Lecții distractive de educație rutieră, în magazinele Lidl din întreaga țară

Noaptea Târziu: Suntem serioși când facem caterincă!

Noaptea Târziu: Suntem serioși când facem caterincă!

Interviu Silvana Mihai

Interviu Silvana Mihai

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit