Primul plug-in hybrid Land Rover

Primul plug-in hybrid Land Rover




Cu faceliftul pentru Range Rover Sport apare È™i primul plug-in hybrid din istoria mărcii Land Rover. Pe lângă asta, multă putere, foarte multă putere È™i multă benzină consumată.



După patru ani de la lansare, Range Rover Sport a fost bibilit un pic. Pe americăneÈ™te îi spun facelift. Noutatea: P400e, adică hibridul. El are un motor Ingenium pe benzină, de 2 litri, supradopat È™i supra-drogat, mai ceva ca Maradona în perioada de glorie, care scoate 300 CP. Alături un motor electric de 116 CP. Împreună, cu o adunare demnă de ministrul învăţământului de la noi, cele două agregate dau 404 CP È™i 640 Nm. 





Putere prea multă, autonomie destulă: 51 km. Hai să spunem 40 km în condiÅ£ii reale È™i tot e ceva. La priza de acasă ai nevoie de 7 ore È™i 30 de minute, iar dacă scoÅ£i maÈ™ina în oraÈ™, la restaurant cu încărcare de fiÅ£e, se umple bateria în 2 ore È™i 45 de minute. Bine, îÅ£i poÅ£i lua de la ei wallbox-ul de încărcare rapidă È™i pentru acasă. Poate se gândesc să ofere nu doar un astfel de wallbox, ci È™i o instalaÅ£ie tip ZăbrăuÅ£i Ferentari, cu care să furi curent direct de la stâlp. Ca să treci tare pe ecologie la bani. Sau o micro hidrocentrală de apartament. 


Nu, nu am vreo cascadă prin hol, dar mă inundă vecinii destul de des, că cred că mi-aÈ™ acoperi investiÅ£ia într-o hidrocentrală de apartament. Sau poate adaptez turbinele hidrocentralei să meargă pe baza mucegaiului È™i a umidităţii care apar pe pereÅ£ii apartamentului. Cu hidrocentrala asta pe umiditate È™i mucegai, din octombrie până în aprilie aÈ™ fi independent energetic mai ceva ca Rusia.





Primul hibrid din istoria englezilor "bagă" suta în 6,7 secunde È™i are 220 km/h viteză maximă. Când indienii de la Tata Motors au luat Jaguar È™i Land Rover de la Ford, acum aproape zece ani, nu prea am crezut în viitorul lor. Dar uite că È™efii indieni au dus Land Rover în era hibridelor. Altfel mă gândesc că în India patronilor Jaguar È™i Land Rover avem puzderie de cetăţeni la care curentul nu a ajuns nici sub formă de bec, în case? Nu am studii clare, dar să tot fie o Anglie, ca populaÅ£ie, nebranÈ™ată la curent în Å£ara continent India. Și uite aÈ™a cum îi vedeÅ£i, au pus curent de calitate È™i pe Jaguar, È™i pe Land Rover. "India, Å£ara contrastelor" - cum sunau cliÈ™eele de la Teleenciclopedia pe vremuri.


Nu vă mai spun că domnii de la Tata Motors, care acum stau pe un excedent de 6,1 miliarde de dolari, umblă să mai cumpere o marcă premium, ceva, din piaţă. Se vorbește despre Maserati, Alfa Romeo sau producătorul de motociclete Ducati de la Volkswagen. Bravo, India! Mă duc să dau pe Naţional TV, să mă pun la curent cu ultimele creaţii bollywoodiene.





Range Rover
Sport foarte sport


Pe lângă hibridul premieră, faceliftul Range Rover Sport mai aduce pe tarabă câteva motorizări. În afară de benzinarul de 2 litri È™i 300 CP de pe hibrid, care apare È™i pe varianta convenÅ£ională, mai avem un V6 pe benzină cu variante de 340 CP È™i 380 CP. La dieseluri un 2 litru de 140 CP È™i 500 Nm, un 3 litri de 258 CP sau 306 CP È™i un 4,4 litri de 339 CP. Mie deja mi se par prea multe motorizări. Și acum ultima, dar cea dintâi, ta-tam-ta-tam, Å£ineÅ£i-vă bine, Range Rover Sport SVR: V8 turbo benzină, 5 litri È™i 575 CP È™i 700 Nm.


Sau, pentru vanitoÈ™ii modeÈ™ti, È™i declinarea de numai 525 CP. SemeÅ£ul cu 575 CP are o acceleraÅ£ie de 4,5 sec. 0-100 km/h, un timp pe care acum douăzeci de ani îl avea un Ferrari micuÅ£ care nici nu se vede din scaunul unui Range. Vă daÅ£i seama că reducerea de emisii pe care o realizează Range-ul alimentat È™i la priză, de care vorbeam mai sus, este de È™apte ori mai mică decât cantitatea de dioxid de carbon scoasă de motorizarea de 5 litri turbo pe benzină, un fel de termocentrala Turceni pe patru roÅ£i.





Range Rover Sport P400e


Cilindree motor termic: 2 litri
Putere motor ardere: 300 CP
Putere motor electric: 116 CP
Putere totală: 404 CP
Cuplu total: 640 Nm
Autonomie în modul electric: 51 km





Scris de Alexandru Duţu



A lucrat la revista Academia Cațavencu, de unde a plecat cu tot cu serviciu la revista Kamikaze. Mult înainte de astea a lucrat câţiva ani într-o autobază din Brăila, de unde cunoștințele tehnice și glumele specifice.



Fotografii: Getty Images și netcarshow.com





Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender