Polestar 1, putere hibridă pe toate roțile

Polestar 1, putere hibridă pe toate roțile



Polestar este brandul pentru oameni pricopsiţi al celor de la Volvo. Dar, ca și pe steaua lui Eminescu, azi o vedem și nu e. Modelul Polestar 1, un coupé grand tourer, este anunţat abia pentru 2019. Pregătiţi-vă! O să merite așteptarea.


Cu Polestar, Volvo vrea să facă mașini mai scumpe. Ce ironia sorţii? Geely, producătorul chinez de mașini de volum care a cumpărat Volvo de la Ford, a sărit șapte clase în lista de preţuri dintr-o lovitură. Iar acum vor face un salt și mai mare, într-o zonă de lux. Vor urma Polestar 2 - un sedan electric mediu, rival pentru Tesla Model 3 - și un SUV, Polestar 3.



Tăticul Polestar 1 grand tourer coupé va disponibil în doar 500 de exemplare pe an. Exclusivitate, nu glumă! Gândiţi-vă că Rolls Royce, Ferrari sau Bentley scot fiecare pe piaţă anual producţii de mii de bucăţi. Și când te gândești că acești Geely porneau în 1986 ca un foarte mic producător de frigidere. Practic, oamenii au spart gheaţa! E foarte probabil că viitorul automobilului va fi electric. Dar este aproape sigur și că acest viitor va fi chinezesc.



Polestar 1, pe internet și doar cu abonament


Se spune că acest Polestar 1 va fi vândut doar pe internet și pe bază de abonament. Nu știu exact ce va însemna în cazul lui Polestar 1 „vândut doar pe net”. Acum cumperi pe net aproape orice. În curând vei ajunge să-ţi și conduci mașina doar pe net. O trimiţi să-ţi facă piaţa, un robot o să-ţi așeze sacoșele cu parizer în frigider și aia e. După cinci ani de când ţi-ai cumpărat automobilul, îţi dai seama că nu ai pus niciodată mâna pe tabla lui și că nu știi cum arată. Nici n-ai apucat să înjuri copiii care ţi l-au zgâriat cu cheia în ăștia cinci ani. Păi, ce viaţă de proprietar este asta!


Partea cu abonamentul este lăsată de producător și mai în ceaţă. Știm doar că te poţi lipi la un astfel de Polestar 1 cu un abonament pe 2 sau 3 ani. Îmi vine să întreb: pe cartelă nu aveţi? Cum v-ar suna asta: "Hai, că mă duc să-mi mai încarc patru unităţi pe cartela de la Polestar-ul meu de jmecher"?



Ideea abonamentului la mașină nu este nouă deloc. Mai mulţi producători vorbesc despre treaba asta de ceva vreme. Se prea poate ca în viitor să nu mai ai nevoie de mașina ta, ci doar de a închiria sau împărţi autovehiculul cu cineva. În cazul de faţă, pe baza abonamentului, clientul se va putea bucura de mai multe modele de Polestar sau Volvo. 


Porsche a pus deja în practică, deocamdată doar în Atlanta, un astfel de abonament. Pentru o sumă fixă pe lună ai acces la mai multe modele. Producătorul are grija taxelor, inspecţiilor tehnice, asigurărilor, întreţinerii ș.a.m.d. Ideea pare foarte bună.



Putere hibridă pe toate roţile


Polestar 1 va avea un motor nu prea mare pe benzină de 2,0 litri și 334 CP, care va acţiona puntea faţă, două motoare electrice de 218 CP pe puntea spate, plus un electromotor de 39 CP având și rolul de generator pentru baterie. Total: 600 cai frumoși! S-ar putea ca în 2019 cei 600 CP să nu mai sune atât de remarcabil ca astăzi, dar, orișicât, astăzi asta înseamnă mai multă putere ca a unui Ferrari. 



Cuplul de 1.000 Nm cred că va fi impresionat chiar și peste câţiva ani. Autonomia este de 150 km în modul electric. Asta înseamnă că Polestar va merge prin oraș aproape numai pe curent, iar pe drumuri medii de 3-400 km o să pornească motorul termic pentru o sută și ceva de kilometri.


Hai să spunem că va arde un 15 litri de benzină cu motorul clasic la un astfel de drum. Nu se va face gaură în cer și nici în stratul de ozon. Nu mai multă decât ar face o baterie foarte mare, care să asigure 500 km autonomie unui model full electric. De asta cred că genul acesta de hibrid, cu 150 km autonomie, pare cel mai bun compromis pentru mediu în stadiul actual al tehnologiilor.


Produs doar în China


Divizia de lux a lui Volvo se va produce însă doar în China, într-o fabrică ce va fi gata la jumătatea anului viitor. Nu este o noutate. De ceva vreme producţia limuzinei S90, vârful de gamă al mărcii, se face în mare parte la chinezi. O fi bine? N-o fi bine?



Rolls Royce-urile sunt făcute de ani buni, de BMW, undeva prin Bavaria. Cu toate astea, mândria englezilor, ajunși angajaţi la nemţi, este ca mașina să iasă pe poarta fabrici lor și să dea ei cu subsemnatul pe motor sau pe pragul mașinii: "Hand Built in England". Observaţi naţionalismul! Nu spun Great Britain, ci England. Mă întreb dacă o să prind clipa în care o să văd scris pe un Rolls "Hand Built in China". 


Poate că și când Rolls-urile vor fi electrice, englezii vor face manual fiecare electron care se va mișca prin instalaţia mașinii. Nu va fi curent din ăsta cum vor să facă chinezii cu noi, la centrala de la Cernavodă, unde te trezești că, din șapte electroni de pe ultimul strat, patru s-au furat și doi s-au stricat. Ei, om trăi și om vedea!



Până una-alta, notaţi-vă că, pe lângă steaua cu trei colţuri de la Mercedes, avem acum pe piaţa premium și steaua cu patru colţuri. Polestar a devenit de sine stătător, nu doar o extensie a brandului Volvo, ca până acum. Și obișnuiţi-vă să folosiţi numele ăsta în propoziţii gen: "Frate, gagica a plecat cu unul jmecher. Avea un Polestar, mamă, mamă!"



Specificații:


Cilindree motor termic: 2.000 cmc
Putere motor termic: 343 CP
Putere totală: 600 CP
Cuplu total: 1.000 Nm
Autonomie electric: 150 km
Producţie anuală: 500 exemplare



Scris de Alexandru Duțu

Fotografii Getty Images și NetCarShow.com



Comentarii

Mai multe

Mihai Leu

Mihai Leu

5 zile până la Festivalul Opera Copiilor, ediția V

5 zile până la Festivalul Opera Copiilor, ediția V

Sfaturi de Nutriţie de la Raul Toma

Sfaturi de Nutriţie de la Raul Toma

7 motive pentru care ar trebui să facem mișcare

7 motive pentru care ar trebui să facem mișcare

Philips OLED 803 duce Philips TV pe noi culmi

Philips OLED 803 duce Philips TV pe noi culmi

Blestemul Mării

Blestemul Mării

7 confesiuni despre stilul de viaţă sănătos de la Laura Cosoi

7 confesiuni despre stilul de viaţă sănătos de la Laura Cosoi

Czech In Staropramen Square Pub: check in ASAP

Czech In Staropramen Square Pub: check in ASAP

Începe Creative Quarter Design Festival

Începe Creative Quarter Design Festival

Anca Surdu - strong is the new beautiful

Anca Surdu - strong is the new beautiful

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit