Mercedes AMG35 sedan - nici prea-prea, dar foarte-foarte

Mercedes AMG35 sedan - nici prea-prea, dar foarte-foarte



Un Mercedes deloc mare, dar sedan, cu motor mic, dar puternic precum un S Class de vârf pe vremuri, cu tracţiune integrală și un preţ destul de mic pentru ceva pe care scrie AMG. Cui i-ar mai trebui așa ceva în 2019?



Un AMG cuminte 

Zilele trecute am văzut prin oraș câteva mașini ponosite, foarte probabil ale unor pensionari, cu prelată pe ele. Mi-am adus aminte de copilăria mea, când oamenii serioși din bloc, gen tovarășul profesor de atelier de la trei sau subinginerul apicultor de la șase, foloseau prelată. Și încă din aia securizată, cu un cablu oţelit închis cu lăcăţel. Bine, oamenii foloseau prelata și nu prea foloseau mașina. Dar după ce am râs de prelatele văzute în 2019, aceleași din '82, mi-a sărit în ochi un Mercedes acoperit cu un veșmânt textil alb, pe care scria mare AMG. Mi-am zis: „Uite, măi, tată, am râs de amărăștenii ăia și AMG face prelate și astăzi!” Probabil este unul dintre cele mai ieftine lucruri realizate de AMG. Nu cred că vând brichete sau chibrituri. 


AMG-ul A35 sedan nu este atât de ieftin ca o prelată, dar are un preţ care pornește de la vreo 40.000 de euro. Sunt oameni care cu acești bani își cumpără o Dacie mare și foarte bine echipată. Așadar avem în faţă un Mercedes AMG accesibil. Și acum întrebarea: de ce să-ţi cumperi un astfel de AMG? Păi, ai o limuzină, adică un sedan, desenat foarte, foarte asemănător cu un Clasa S. Cu un efort de imaginaţie îţi închipui că „ai și tu Mercedes din ăla marele”. Orium într-un astfel de sedan compact chiar și un nene de peste 1,90 metri nu se va simţi înghesuit.


Apoi ai un motor mic pentru Mercedes, de doi litri, cu care protejezi planeta. Nu că ar consuma foarte puţin, dar te încadrezi într-o clasă foarte de jos la impozitare, nu mai trebuie să muncești tare pentru a plăti impozitul și cruţi planeta fiindcă nu mai muncești.


CIFRE 

Cilidree: 2.000 cmc 

Putere: 306 CP/5.800 rpm 

Cuplu: 400 Nm/3.000-4.000 rpm 

Acceleraţie 0-100 km/h: 4,8 sec. 

Viteză maximă: 250 km/h limitată electronic









Putere multă, cuplu destul 

Motorul de numai doi litri scoate 306 CP la 5.800 rpm și 400 Nm între 3.000 și 4.000 rpm. Mă gândesc că acum 15-20 de ani un Clasa S cu motor de 5.0 litri (deci dinspre vârful gamei) dădea exact aeeași putere și un cuplu doar cu vreo 10% mai mare. Apoi mă mai gândesc că la începutul anilor '90 nici nu existau Mercedesuri în clasa compactă, unde este acum sedanul A35, și înţeleg că deja nici nu prea ai ce face cu toată această putere. Sau hai să spunem că mai mult nu prea-ţi mai trebuie. Sedanul are o acceleraţie de 4,8 secunde pentru 0-100 km/h, cu o zecime de secundă mai lent decât hatchbackul. Și ca să vedem și aici de unde s-a plecat, să ne amintim că, acum douăzeci de ani, un Porsche 911 cu tracţiune integrală, ca acest AMG, abia dacă visa la astfel de acceleraţii.


Viteza maximă este limitată la 250 km/h, iar șoferul poate alege dintre cinci moduri de rulare: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Îmi place că modul Economic a fost, foarte frumos, rebotezat Slippery. Mi se pare onest să recunoști că, de fapt, economic nu prea are cum să fie un motor de peste 300 CP, cuplat la o tracţiune integrală. Ar trebui să ţin minte asta. Dacă scot o cucoană în oraș și comand un vin mai ieftin, să precizez că mă încadrez la modul „Slippery”. Vedeţi că se leagă? În extrema cealaltă s-ar află modul Individual. Ce-o-nsemna asta la vin? Că iau un vin scump când ies în oraș individual, adică singur.


Una peste alta, baby Mercedesul ăsta, cu carură de limuzină Daimler, poate fi o opţiune pentru cineva care vrea să se dea jos dintr-o mașină serioasă, puternică, spaţioasă și, foarte important, ceva mai ieftină. E drept, nu ai un motor turbat de aproape 400 CP, cum au rivalii de la Audi pe RS3, concurentul direct, dar mie și opţiunea pentru acești 306 CP AMG mi se pare ușor inutilă. Dar pentru cei care vor și sedan cu stea pe capotă, și AMG scris mare pe motor, asta poate să ţină loc de un S Class.






Și era unul la părinți și mândru-n toate cele 

Ferrari a mai venit cu un unicat făcut doar pentru circuite. Pe platforma lui 488 GT3, băieţii au brodat și au tot redesenat, copiind cât au putut la de modele istorice din ograda lor, precum Dino 206 S și Ferrari 330 P3, până le-a ieșit acest P80/C. Mamă, câte cifre, litere, bare, semne și indicative?! Utilajul este literalmente unic. Mai exact, un client a venit și a cerut prăjitura asta. Domnii de la Ferrari spun că a dat chiar domnul client cu creionul pe planșă și le-a fost ajutor de nădejde la crearea unicatului. Cu alte cuvinte, a vrut omul să-și facă el un Ferrari al lui, iar ăștia i-au umflat banii și i-au livrat! Toată lumea mulţumită. Deocamdată numele creatorului-client este confidenţial. 


Lucrarea a început în 2015 și e presupus multe chestii făcute manual, de la interior la caroserie. Motorul este același 3.9 litri de pe modelul Ferrari de bază, dar nu știm dacă au bibilit și tehnic pe la cilindri ceva, cât să-i mărească puterea. Noi cu atât am vrut să vă reţinem atenţia: dacă vedeţi așa ceva pe stradă, cel mai probabil la Monte Carlo, să știţi că este un „unicat unic”, făcut sub ochiul stăpânului, care a îngrășat și a desenat vita. Și mai gândiţi-vă că, deși nu s-au comunicat în acest caz niciun fel de sume, oamenii de la Ferrari se bagă la astfel de proiecte doar începând de la câteva milioane de euro factura. Ba au avut astfel de unicate-dambla care au sărit lejer de zece milioane de euro.






Zoe, fii mai autonomă! 

La vară apare următoarea generaţie a lui Renault Zoe, pe o platformă pe care o vor folosi în viitor și partenerii de la Nissan și Mitsubishi. Principalul plus va fi autonomia de 400 km. Le dăm dreptate domnilor de la Renault când spun că autonomia mai mică decât a unor modele electrice gen Tesla nu a fost vreodată un impediment pentru micuţa Zoe. În definitiv îţi iei ceva foarte mic de oraș. Deci și noi credem că o autonomie de 400 km pentru mașini din josul ofertei de electrice este arhisuficientă. 


Zoe este un real succes, anul trecut ajungând la 40.000 de bucăţi vândute, în creștere anuală cu 27%. Eu, unul, am militat mereu tare și pentru piticul Renault Twizy, care chiar e o electrică de oraș, adică un fel de motocicletă pe patru roţi. Deci să le ţinem pumnii acestor pitice, că astea luptă cu adevărat cu poluarea, nu modelele scumpe, la care cei 7-800 de cai putere sunt ecologici doar fiindcă poluează cât două sute de cai din arderea internă.




De Alexandru Duțu



Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender