Lamborghini Urus, navă spațială pentru șleauri

Lamborghini Urus, navă spațială pentru șleauri


Avem deja un Ferrari 4X4. Nu știu dacă îi putem spune Ferrari de teren. Avem Bentley Bentayga. Ăsta chiar este de teren. Lamborghini însă nu este la prima încercare din zona asta. S-a întors lumea cu 4X4 în sus, mamă! Pe viitor așteptăm o combină Ferrari, asamblată în halele Semănătoarea din București.


Strămoșul
Mult înainte să vină moda SUV-urilor, Lamborghini a avut super-mașină de teren. Întâmplarea (sau PR-ul) face ca tocmai pe final de an, când Urus a fost prezentat, la o licitaţie Sotheby's să se vândă un Lamborghini de teren LM002 din 1990. Acest Lambo era mai mult decât un Lambo de teren. Era aproape o mașină de armată. De la 158.000 de dolari, cât a costat LM-ul în '90, a ajuns să fie luat la licitaţia de anul trecut cu 467.000 de dolari. Bine, proprietarul spune că a băgat 325.000 de dolari în el. Ei, ce să spună și el?! 




Păi, dacă o fi calculat și benzina, cred că vreo 300.000 știu unde s-au dus. Italienii au avut mai întâi prototipul Cheetah, prin 1977, și apoi LM001. Niște 4X4 pure și dure cu care oamenii au vrut să prindă niște contracte cu armata SUA. Dacă vă uitaţi atent, chiar și acest LM002, derivat din LM001, aduce foarte bine cu HUMVEE-ul armatei americane. HUMVEE-ul a intrat în dotarea armatei SUA în 1984, dar în '79 cam se știa varianta aproape finală a mașinii propuse de General Motors. Dacă am fi răutăcioși, am putea spune că LM002 vândut recent la licitaţie este un fel de Hummer wannabe.


Noi trebuie să reţinem doar faptul că Lamborghini nu este la prima mașină pentru mlaștini și că are o istorie de patruzeci de ani în domeniu. Bine, dacă trecem aici și utilajele agricole Lamborghini, putem spune că Lamborghini s-a născut pe câmp și abia apoi a migrat pe circuitele de viteză.






Urus
Dar Urus este un pic altceva decât a fost LM002. Întâi că Urus este frumos. Și de-asta ne place mai mult LM002, care era fermecător de urât. Urusul de astăzi este doar un Lamborghini cu o caroserie înălţată. Bun, are 650 CP dintr-un motor de doar 4 litri. Cam mic, dacă ne gândim că LM-urile de acum treizeci de ani aveau V12-uri de la Countach de peste 5 litri. Ba chiar și o variantă de 7,2 litri cilindree. Dar chiar și acest V8 de 4 litri scoate 850 Nm începând de la 2.250 rot/min. Are o acceleraţie de 3,6 sec până la sută și de 12,8 până la 200 km/h, cifre pe care acum douăzeci de ani nu le avea nici Diablo.


Viteza este de 305 km/h, dar asta cred că chiar nu vă interesează. Urus are și direcţie spate. Roţile din spate pot vira +/- 3 grade în sens invers celor din faţă. Ei, vă daţi seama că acest 3 grade viraj la roţile din spate, de fapt, nici nu se poate vedea cu ochiul liber. Am văzut la viaţa mea oamenii cu Dacii 1300 deșelate, la care toată puntea spate avea 30 grade deviaţie nu doar faţă de puntea faţă, ci faţă de orice reper din Univers.




Surprinzătoare la Urus este lungimea: 5.112 mm. Cam mult! Cu așa ceva nu treci printr-un canal de irigaţii. Dar probabil că niciun proprietar nu o să caute asta. Deși, fiindcă tot s-a vorbit de vânătorile lui Ţiriac cu miliardarii, să știţi că vechiul LM002, urât cum era, făcea faţă la un astfel de eveniment mult mai bine decât Urus.


Nu mai spun că altfel câștigaţi respectul lui Ţiriac și al prietenilor, dacă veniţi la vânătoare cu Lamborghiniul de acum 30 de ani. Aţi văzut, unul ca ăla costă spre juma' de milion de dolari, în timp ce Urus din ăsta, de 170.000 fără taxe, are oricine. Așa că, dacă aveţi bani, mergeţi pe un Huracan mai cinstit! E drept, Urus este un Super Sport Utility Vehicle. Așa, și?



Specificații


Lamborghini Urus
Motor: 4.000 cmc
Putere: 650 CP/6.000 rpm
Cuplu: 850 Nm 2.250-4.500 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 3,6 sec
Acceleraţie 0-200 km/h: 12,8 sec
Viteză maximă: 305 km/h


Scris de Alexandru Duțu

Foto: Getty Images


Comentarii

Mai multe

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

Victor Nemeş - ASIA

Victor Nemeş - ASIA

Andreea Bădală

Andreea Bădală

Două scaune. Două cafele. Două I.

Două scaune. Două cafele. Două I.

Metabolismul,  un șef ce nu trebuie supărat

Metabolismul, un șef ce nu trebuie supărat

DIGI FM are 3 ani, sărbătoriți în direct cu Smiley! CA SĂ ȘTII.

DIGI FM are 3 ani, sărbătoriți în direct cu Smiley! CA SĂ ȘTII.

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit