La Belle Evoque

La Belle Evoque

Un Range-uleţ decapotabil. Frumos? Poate. Mai degrabă, frumușel. Insolit? Sigur. Rar v-a fost dat să vedeţi o „decapotantă” de teren, fie și în poze. Ideea mi-a venit prima dată mie, când colecţionam bi-bib-uri șifonate din gumele de mestecat. Și mi-a venit ideea sub formă interogativă: de ce nu există și mașini de teren decapotabile? Fără să știu, deschizător de drumuri. Drumuri desfundate. I-am spus ideea lu’ tata, iar tata a omorât din fașă spiritul inovator de Ferdinand Porsche, care abia se iţise în mine cu întrebarea asta. Bătrânul s-a gândit două secunde, s-a uitat în stânga și în dreapta, ca și cum verifica dacă a mai auzit cineva ce prostie a spus fii-su, și mi-a indicat următoarea direcţie în industria auto, în care abia pășisem: „Ia mergi tu și fă-ţi la matematică! Vezi că vin să te verific! Că numa’ tâmpenii ai în cap!” Conceptul este însă și azi la fel de sfios cum era acum mai bine de treizeci de ani în mintea mea. De ce? Nu prea cumpără lumea.


Ultimul pe această piaţă a fost Nissan Murano CrossCabriolet. Prezentat în 2010, pornit la drum în 2011, decedat în aprilie 2014 din cauza vânzărilor foarte slabe. Deci durata de viaţă, câţiva ani. Asta nu este viaţă de model. Este doar o tentativă. Înaintea acestui Murano, prin 2000, a mai fost Isuzu Vehicros VX-02. Acesta era și mai exclusivist, având doar două locuri. De-asta a rămas doar actor de filme și de saloane auto și nu a ajuns în producţia de serie. Așadar, cam asta este istoria nefastă a conceptului de SUV decapotabil. Eu, cu mintea mea, cred că Evoque-ul va avea o soartă mai bună și, în mod aproape sigur, o viaţă mai lungă. Range-ul, Rangerașul meu, ce mi te-a dat Dumnezeu!



Range Roverul Evoque, lansat în România luna trecută, are două motoare: un diesel de 2.0 litri cu variante de 150 CP și 180 CP și un 2.0 pe benzină de 240 CP. Mai mult nu cred că-ţi trebuie, mai ales că îl văd mai ales pe mâna unor cucoane care se vor da cu el prin garajele mallurilor. Plafonul textil se integrează destul de bine în alura Range-ului și poate fi km/h. Profilul mașinii, fără vreun arc de protecţie care să-l facă gen „coșuleţ”, arată bine. Are linie de decapotabilă. Protecţiile de aluminiu, care, în caz de răsturnare, ies în 90 de milisecunde, stau mai bine ascune. Problema ar fi portbagajul. Are doar 251 de litri. Nu prea are doamna ce să ia de la mall cu acest portbagaj. Dar, dacă decapotează mașina, poate să care ea și lampa de sufragerie sau alte piese de mobilier mai voluminoase. Preţurile încep de la 54.154 de euro și se termină 10.000 de euro mai sus pentru un nivel de echipare HSE cu motorul pe benzină. Veţi spune că pentru un Range Rover nu este mult. Problema este că mașinuţa asta este doar un Freelander care a împrumutat șmecherește numele de la bulibașa familiei Range Roverul mare și clasic. Nu-i nimic! Se face des în ziua de azi.


Unde se poate merge cu un Range Rover Evoque
1. La discoteca de pe plaja din Mamaia. Avantajul este nu doar că intri cu mașina în club, dar nici nu trebuie să te dai jos ca să dansezi.
2. La Bamboo, unde poţi veni și pe partea cu mlaștina dinspre lac.
3. La snowboarding în prima noapte de ninsoare prin București, ca să te pui pe urmă pe Facebook.



Cifre Range Rover Evoque
240 CP – are varianta de vârf pe benzină
64.000 de euro – costă echiparea HSE cu cel mai puternic motor
18 secunde – durează plierea acoperișului textil
251 litri – are portbagajul, doar jumătate din volumul celui de Logan



Dacă nu Evoque Cabriolet, atunci ce?
Așa cum vă spuneam, Evoque Cabriolet este singur-singurel pe nișa lui. Și cred că gagicile se vor topi după el, chit că din modurile presetate de condus pe care le afișează – General / Noroi / Nisip / Macadam / Zăpada – vor folosi „General” și la zăpada care a fost luna trecută în București. Apropo de deszăpezire, m-a străfulgerat o viziune: Evoque-ul Cabrio e numai bun pentru doamna Firea. Este o mașină 4X4 de zăpadă, dar din care te poate vedea toată presa. Teoretic, din nișa asta, eu aș fi optat pentru un G Class Cabriolet sau, tot din familia Land Rover, pentru un Defender Soft Top. Acestea două foarte recent decedate sunt un fel de IMS-uri pentru puri și duri, la care amantele de Bamboo ar strâmba din nas. Și nici nu au un look de decapotabile în sensul clasic al cuvântului. Sunt mai degrabă niște mașini din care poţi scoate bustul deasupra parbrizului, dar în care nu prea te poate vedea lumea ca să te invidieze prin Dorobanţi.


LAND ROVER DEFENDER SOFT TOP


MERCEDES G CLASS CABRIOLET


ISUZU VEHICROS


NISSAN MURANO CROSSCABRIOLET


Comentarii

Mai multe

Moromeții 2

Moromeții 2

Institutul Cultural Român, de la instituţie la brand cultural

Institutul Cultural Român, de la instituţie la brand cultural

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

TASTE THE CITY / VESPA BUCHAREST

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

DANIEL ARSHAM - The Alien Visual Artist

Victor Nemeş - ASIA

Victor Nemeş - ASIA

Andreea Bădală

Andreea Bădală

Două scaune. Două cafele. Două I.

Două scaune. Două cafele. Două I.

Metabolismul,  un șef ce nu trebuie supărat

Metabolismul, un șef ce nu trebuie supărat

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit