Ghinion autonom. Soartă, destin!

Ghinion autonom. Soartă, destin!



O să vă prezentăm o știre din registrul "Așa ceva nu există!". În Las Vegas a fost introdus autobuzul autonom. Mă rog, vorbim mai degrabă de un fel de microbuz. Buuuun! Toate bune și frumoase!


La inaugurare, ca la inaugurare: mulţime, ţărani, târgoveţi. Tăiat panglici, pupat Piaţa Independenţei, plecat în cursa autonomă. Și, zbang, la prima cursă, autobuzul care susţinea că se poate conduce singur face accident. Din faţă venea un camion. Din cer venea ironia sorţii. Vehiculul autonom nu a făcut accident din cauza lui, așa cum ne-am gândit toţi când am auzit știrea. L-a lovit Dorel, care dădea în spate cu camionul. 


Deci, vedeţi cât de invidios este omul pe inteligenţa artificială? Este așa ciudos că a intrat în bietul... că nici nu știu cum să-i spun lu' ăsta micu de se conduce autonom. Că poate o avea și el un suflet înăuntrul acelei inteligenţe artificiale. Iar acum plânge traumatizat în sufletul ăla al lui artificial. A avut un ghinion artificial, dacă putem spune așa. Întrebarea care ne frământă este însă alta: șoferii ăștia tip inteligenţă artificială au și credinţă artificială? Adică au la oglindă iconiţe cu un Dumnezeu artificial? Cu un Arsenie Boca tip AI sau, mai corect, CI - credinţă artificială?


Dar dincolo de glumă trebuie să apreciem ca un succes de etapă introducerea de astfel de autobuze acolo. Recent Tesla a pierdut un proces care a durat mai bine de un an cu rudele unui șofer de Tesla mort într-un accident fiindcă se lăsase la mâna pilotului automat. Instanţa americană a decis că vinovat de moartea omului este producătorul Tesla, care și-a făcut reclamă cum că mașina are funcţia de condus autonom. 


În zadar au încercat avocaţii să o dreagă cu un discurs gen „Mașina noastră se conduce singură, dar când este pe pilot automat, e musai ca pilotul din carne, oase și sentimente să stea cu mâinile pe volan și cu ochii la șosea.” Păi, și fel de pilot automat mai este ăla?, aș întreba eu. Că astfel de pilot automat aveam și eu la Dacia lu' tata încă de acum douăjcinci de ani?!


Pe final noi îi urăm succes inteligenţei și șoferiei artificiale și așteptăm să apară și poliţiștii artificiali. Care nu mai cer șpagă. Sau poate cer șpagă artificială?


Scris de Alexandru Duțu

Foto Getty Images


Comentarii

Mai multe

Lecții distractive de educație rutieră, în magazinele Lidl din întreaga țară

Lecții distractive de educație rutieră, în magazinele Lidl din întreaga țară

Noaptea Târziu: Suntem serioși când facem caterincă!

Noaptea Târziu: Suntem serioși când facem caterincă!

Interviu Silvana Mihai

Interviu Silvana Mihai

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ai carte ai parte

Ai carte ai parte

Chakre și drumuri revoluţionare

Chakre și drumuri revoluţionare

Tendinţe în designul de interior al livingului

Tendinţe în designul de interior al livingului

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit