Fidelizare Porsche de la 2000 dolari pe lună

Fidelizare Porsche de la 2000 dolari pe lună



Alexandru Duțu vă spunea mai devreme despre chinezo-suedezii de la Volvo-Polestar care vor oferi abonamente clienţilor, deși nu au explicat încă exact cum vor funcţiona aceste abonamente. Ne-a lămurit Porsche, care a lansat, deocamdată numai în Atlanta, acest sistem: 2.000 de euro pe lună, pentru care alegi din opt modele, precum 718 Cayman, 718 Boxster, Macan sau Cayenne. Peste, mai există un abonament de 3.000 de dolari, cu care te poţi așeza în faţa unei vitrine cu 22 de modele nemţești, cel mai probabil aici intrând și alea mai scumpe.


De banii ăștia Porsche îţi aduce mașina la nas, plătește taxele de drum, asigurare, întreţinerea mașinii, mă rog, tot. Păi, nu este frumos așa! Dacă faci un calcul, rata de leasing la un Porsche, plus întreţinere, ITP-uri, asigurări, nebunii, șpăgi (pardon, la ei nu prea sunt șpăgi, dar sunt bacșișuri), nu este mult sub aceste scoruri de 2.000 sau 3.000 de dolari pe lună.



Dar la abonament îţi întrerupi matale plata când vrei, nu ca la leasing, unde începi să fii hărţuit de bancă, de trăiești clipă de clipă pe #metoo. Ai fost două săptămâni în concediu în Deltă în august? Bun! La întoarcere mai tragi de tine cu un metrou sau un Taxify încă zece zile și, zdup, a trecut luna fără să cotizezi la mașină, dacă n-ai avut nevoie. Ești mai freelancer, adică ai avansat de la statutul de "propriul tău angajat" la cel de "propriul tău șomer", și nu prea ai proiecte luna asta, jap, te suspenzi de la mașină și de la plata ei. 


Cu un leasing pe cinci ani dădeai în brânci aiurea. Nu mai spun că, la abonament, "aci" vii să-ţi iei nevasta de la birou într-un Porsche decapotabil, "aci" plecaţi în weekend într-un Cayenne de teren. Ăsta mi se pare viitorul. Recunosc că eu am mai practicat treaba asta, când schimbam mașinile ca pe șosete. Doar că nu erau 718 Cayman sau 911 Turbo, ci 368 Piaţa Romană, 90 Valea Ialomiţei sau 41 Ghencea - Piaţa Presei Libere.



Scris de Alexandru Duțu


Alexandru Duțu a lucrat la revista Academia Caţavencu, de unde a plecat cu tot cu serviciu la revista Kamikaze. Mult înainte de astea a lucrat câţiva ani într-o autobază din Brăila, de unde cunoștinţele tehnice și glumele specifice.

Comentarii

Mai multe

Interviu Silvana Mihai

Interviu Silvana Mihai

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ai carte ai parte

Ai carte ai parte

Chakre și drumuri revoluţionare

Chakre și drumuri revoluţionare

Tendinţe în designul de interior al livingului

Tendinţe în designul de interior al livingului

Vine un moment în viață...

Vine un moment în viață...

2
Athleisure Trend

Athleisure Trend

Cele mai citite

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit