Ce-i mai mică și mai mică decât SUV-ul de furnică?

Ce-i mai mică și mai mică decât SUV-ul de furnică?

Este greu să vorbim de tendinţe, mai ales de când Brucan nu și-a respectat ăia douăzeci de ani în care România trebuia să ajungă democratică precum Statele Unite și prosperă ca Luxemburg. Dar pare clară tendinţa SUV-urilor de a se mici. Volswagen a prezentat deja o umbră, fiindcă imagine nu-i putem spune, cu T-Roc, suvuleţul care va apărea în iunie. Umbra de care vă vorbim este făcută pe calculator cât să ne întărâte, de aceea noi o să arătăm imaginile cu avanpremiera lui T-Roc (sau unul dintre primele prototipuri), prezentat acum câţiva ani la saloane. Este mult mai frumos. Și chiar dacă întruparea de serie a suvuleţului o să fie mai plicticoasă, noi sperăm că se vor gândi și la o variantă cabrio, precum cea din imagini. Până la urmă ar fi optimă pentru amanta sau fetiţa ștabului: mașinuţă de terenuleţ decapotabiluţă. Drăguţ, nu? Ei, dar să lăsăm răutăcismele și să reţinem tendinţa SUV-urilor de a deveni pitice. De fapt, ca să fim corecţi, vorbim de tendinţa SUV-urilor de a deveni mai ieftine. Dar nu le spuneţi asta celor care vor să aibă și ei mașină de teren, adică exact ca Lincoln Navigator sau Range Rover, dar mai mică. Și mai ieftină și cu consum de Golf. Apropo, T-Roc ăsta micu' are motoare de la Polo și Golf, deci consum mai mic decât Loganul. Tot în curentul nanismului la SUV-uri, amintim pe fratele de concern Volkswagen, Audi Q2, și pe pionierul din domeniu, Nissan Juke. Mă gândesc că pornirea spre piticizare ar mai avea o explicaţie, pe lângă cea financiară. Ai matale mașină de teren, dar nu mai ai problemele cu parcarea sau manevrarea unui Range Rover sau Patrol prin oraș. 


Tot în tendinţă, să reţinem că Hyundai va veni chiar anul acesta cu un SUV pe platforma micului i20, iar Smart își tot desenează și redesenează SUV-ul, fără să fi abandonat ideea. Și uite așa, mergând cu prognoza mai departe, prevăd că vom avea cât de curând scutere SUV, că scutere 4X4 ar suna cam aiurea. Sau trotinete de hipsteri tip SUV. Eu, personal, cred că o să strâng bani pentru o pereche de role (din acelea cu patru roţi pe o talpă), deci voi veni încălţat cu un SUV 8X8.


BMW seria 2 iPerformance

SsangYong Tivoli 

Volkswagen Phideon

Hyundai i20 SUV 

Mitsubishi Grand Lancer


Mulţi bani de la stat pentru electrice


Și acum, o dedicaţie de la domnul Guvernul României pentru toţi barosanii care-și cumpără mașină electrică anul ăsta, prin programul Rabla și Rabla +, fără număr, adică vreo 11.000 de euro subvenţie. Este primul an în care avem și noi o astfel de tendinţă de ţări civilizate. Pentru o mașină electrică o să vă dea și guvernul 10.000 de euro, plus încă 1.000 prin programul Rabla clasic. Dar, atenţie, asta dacă modelul este cu totul electric. La hibridele plug-in cu emisii de sub 50 g de dioxid de carbon la suta de kilometri, subvenţia este de 20.000 de lei. Nu este încă  limpede cum se cumulează aici bonusul cu cel de la Rabla clasic. Important este că, odată cu alocarea acestor sume, chiar vorbimdespre oameni stimulaţi să-și ia electrice sau hibride. Mai mult, subvenţia pentru o electrică poate fi primită, chiar dacă nu îţi casezi vechea mașină. Eh, nu știu ce să spun, aici ar fi o discuţie lungă despre cât de corectă este o astfel de măsură. O altă noutate este și că un singur cumpărător poate primi de la stat mai multe bonusuri de peste 10.000 de euro, dacă îl ţine buzunarul pentru mai multe electrice scumpe. Și aici ar fi de discutat etica măsurii, dar deocamdată este bine că, pe lângă pensii și salarii minime, s-au mărit și bonusurile de aer curat. O să ne trezim cu pensionari în Tesla sau BMW i8. În încheiere vă dăm cele mai ieftine exemple din piaţă: un Volkswagen e-Up full electric o să fie doar vreo 14.000 de euro (de la 25.000 – preţul producătorului); iar un Golf GTE sau un BMW seria 2 iPerformance, hibride plug-in, vor fi cam 30.000 de euro. Hai, că a început să merite și în România!


Decedaţi în Europa, înviaţi în China


Mitsubishi Lancer a fost retras de pe piaţa europeană din cauza vânzărilor slabe. Dar în zona China, Taiwan și împrejurimi merge încă foarte bine. Îl veţi găsi așadar doar pe pieţele asiatice. Acolo japonezii pregătesc a șasea generaţie, care se va numi Grand Lancer. Vă spunem povestea Lancer nu doar fiindcă mașina a fost o legendă, ci pentru că pare să avem de a face cu o tendinţă. Modele care rămân doar pe pieţele asiatice după decesul în Europa. Vă vorbeam recent despre Volkswagen Phideon, reîncarnarea lui Phaeton pe piaţa chineză. Phaeton s-a pensionat din Europa anul trecut, câteva luni înainte de reînvierea în China a Phideonului. Nu știm către ce va duce tendinţa aceasta, dar nu cred că vom ajunge să plecăm în China după mașini, cum plecam altădată în Turcia după blugi. Dar, dacă este să vorbim de tendinţe pe termen mediu, problema noastră reală este să nu vină chinezii peste noi.


Porsche: tendinţa spre bani mulţi 


Știţi și voi că modelele Porsche costă. Dar și pe ei îi costă salariaţii. După un 2016 cu multe recorduri de vânzări și profit doborâte, Porsche va oferi o primă de 9.111 de euro fiecăruia dintre cei 21.000 de angajaţi din Germania. Deci și paznicul, și directorul primesc tot 9.111 de euro. Suma trimite simbolic la Porsche 911, așa cum prima de anul trecut a fost de 8.911 de euro. Frumoasă această „democraţie populară”, cum spuneau comuniștii, la împărţirea egală a bonusurilor între tinichigii și secretarele boșilor. După noi, corect ar fi fost să primească și roboţii ăia măcar jumătate din prima asta, că ei fac grosul muncii. Dar, dacă e să fim cârcotași, acum, în era luptei cu discriminările de orice fel, ne putem întreba: de ce numai salariaţii din Germania ai Porsche? Sună un pic a trumpism, vor spune progresiștii. Dar lasă-i să spună. Nouă ni se pare frumos, deși nu prea ne încălzește omenia din Germania. Pe final vă mai spun că producătorul neamţ, parte din cel mai mare grup mondial, Volkswagen, are un profit mediu net de 15.000 de euro la fiecare automobil care a ieșit anul trecut pe porţile fabricilor lui. Vă promitem că ne vom interesa care sunt primele la Dacia, una dintre cele mai profitabile uzine din grupul Renault. În rest, vă urăm o tendinţă spre prime de 9.111 de euro sau spre mașini ca Porsche.


Porsche 

Smart SUV

Comentarii

Mai multe

Roxana M. Niculae, Projects coordinator - Qreator by IQOS

Roxana M. Niculae, Projects coordinator - Qreator by IQOS

TNB, Repertoriu 14-20 octombrie 2019

TNB, Repertoriu 14-20 octombrie 2019

Mihail Șișkin, scriitorul care a făcut să renască literatura rusă, revine în București pe 8 octombrie

Mihail Șișkin, scriitorul care a făcut să renască literatura rusă, revine în București pe 8 octombrie

Top 7 evenimente pentru weekend-ul 20-22 septembrie 2019

Top 7 evenimente pentru weekend-ul 20-22 septembrie 2019

Festivalul SoNoRo XIV – Un manifest dadaist!

Festivalul SoNoRo XIV – Un manifest dadaist!

Meet The New Pandora

Meet The New Pandora

Cele mai așteptate jocuri ale toamnei

Cele mai așteptate jocuri ale toamnei

Jurnal de vacanţă Grecia - Pelion

Jurnal de vacanţă Grecia - Pelion

KFC lansează Crispy Hot Dog

KFC lansează Crispy Hot Dog

Decoraţiuni DIY de toamnă

Decoraţiuni DIY de toamnă

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Avantaje mari într-un pachet mic: Ford KA+

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise după Brexit