Azi‚ doer. Mâine‚ thinker

Azi‚ doer. Mâine‚ thinker



Această e definiția noului marketer. Altfel, care va fi diferența între ‚roboţi’ și oameni? Fiindcă un studiu Gartner arată că în anul 2020, 85% dintre interacțiunile cu clienții nu vor mai fi gestionate de oameni: inteligența artificială și comunicarea digitală vor juca un rol esențial în acest sens.


Deja multe companii au implementat bot-uri de chat pentru a rezolva cerințe minime ale clienților. „Roboţii” devin mai ‚destepţi’ pe zi ce trece (/pe bit decodat). Tehnologiile cognitive pe care ‚învăţarea’ lor se bazează includ machine learning, rețele neuronale de învățare profundă, sisteme bazate pe reguli, procesarea limbajului natural și automatizarea proceselor.


Să nu care cumva să crezi că nu faci parte din ‚peisaj’: dacă într-o zi nu ai știut ce film să vizionezi pe Netflix, fii convins/a că un algoritm AI (Artificial Intelligence) de recomandare ți-a influențat decizia. De pe magazinele online sigur ai cumpărat printr-un algoritm de asociere. Iar dacă ai comandat un taxi printr-o aplicație, atunci află că un algoritm AI de localizare a fost folosit pentru a-ți trimite cea mai apropiată mașină. 


Azi roboții software pot emite facturi, scrie mailuri, deschide atașamentele, completa formulare electronice, introduce date, scoate rapoarte și îndeplini multe alte sarcini, pe care până mai ieri le făceai tu. Așa cum interpretezi un mesaj din caractere tipografice, imagini, obiecte, scene și activități, un robot reușește același lucru prin vizualizarea computerizată. Ca și tine, el poate recunoaște un discurs, îl poate transcrie automat, ba chiar vorbi în locul tău (pentru că te știe pe ‚dinafară’) – ceea ce înseamnă procesare / generare de limbaje naturale. Cum reușește? Utilizând baze de date cu cunoștințe și reguli pentru a-și automatiza procesele de deducție. La ora actuală cea mai complexă formă de machine learning este învățarea profundă (deep learning) și implică rețele neuronale cu multe straturi de variabile abstracte, imposibil de interpretat de către oameni.


Mihai Vînătoru, Managing Partner & Head of SEO @ DWF - Speaker la cea de-a 10a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”: „Mă bucur că o conferință de digital marketing are curajul să abordeze o temă atât de actuală și de tehnică în același timp (inteligența artificială). La nivel SEO ne ‚confruntăm’ de ceva timp cu algoritmii Google de inteligență artificială, care fac mult mai dificilă activitatea de optimizare a site-urilor. Aceste provocări ‚imping’ însă industria către inovație, motiv pentru care este important să discutăm despre ele și să le înțelegem.”




Andreea Moisa, Managing Director & Fondator Beans United - Speaker la cea de-a 10a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”: „Automatizarea acțiunilor de marketing a fost un prim pas spre o comunicare personalizată. Pe măsură ce se dezvoltă capacitatea de a interpreta și a învăţa din datele colectate, marketerii vor putea să treacă de la presupuneri și ipoteze la campanii inteligente."




Horia Neagu, Owner & Digital Marketing Consultant la Napoleon.Digital - Speaker la cea de-a 10a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct” declară: „Astăzi ‚maşinile inteligente’ se găsesc printre noi, se integrează tot mai mult în viața noastră de zi cu zi, deseori chiar fără ca noi să realizăm. Când traducem un text cu Google Translate, îi hrănim sistemul de ‚traducere neurală’, care încearcă să ‚inţeleagă’ vorbirea umană și să adapteze traducerea în funcție de context. Începând cu anul acesta, Gmail încearcă să descopere email-urile al căror conținut indică urgență, pentru a-i aminti utilizatorului să răspundă. Aproape 400.000 români folosesc activ Instagram. Nu toți știu, însă, că rețeaua analizează emoji-urile folosite pentru a înțelege sentimentele din spatele textului ori că Instagram studiază relația dintre imagini și hashtags, în încercarea de a plasa utilizatorul într-o categorie demografică utilă pentru marketing. Peste 250.000 români folosesc Uber, mulți considerând că, spre deosebire de mulți taximetriști, aplicația nu ‚se uită la om’ când face prețul unei curse. Probabil mulți ar fi surprinși să afle că, de fapt, Uber studiază istoricul curselor trecute pentru a estima valoarea pe care fiecare pasager este dispus să o plătească, manipulând suma finală la nivel individual. Google, Amazon, Facebook, Instagram, Apple, Uber... De fiecare dată când folosim o aplicație pe telefon sau vizităm un site în browser, contribuim la procesul de ‚învăţare’ al unui robot. Fiecare dintre noi este, de fapt, un ‚profesor’ care le predă roboților materia ‚gândire umană’. Putem doar să sperăm că ne vom dovedi profesori responsabili."




Conferința „Marketing în Direct”, ajunsă la ediția a 10a, dezbate tema “Inteligenţa Artificială în Marketing” pe 27 Sept, la Clubul Diplomatic București, prin vocile specialiștilor: Andreea Moisa (Managing Director & Fondator Beans United), Cristian Ignat (Chief Canopyst Canopy), Doina Vîlceanu (Business Development Manager Content Speed), Dragoş Smeu (General Manager și Trainer Mavericks), Horia Neagu (Owner & Digital Marketing Consultant Napoleon.Digital), Ioana Frîncu (Chief Operations Officer Under Development Office), Iulian Ghişoiu (General Manager TargetWeb), Oana Raluca Ghilea (Co-Owner Perceptum), Patricia Bertea (Managing Partner & Co-fondator Brandweb și CozoApp), Mihai Vînatoru (Managing Partner & Head of SEO Compania Digital Workforce). 


Moderator este jurnalistul şi trainerul Luana Ibacka. Iar invitaţii speciali ai cocktail-ului care închide ediţia, care a împlinit primul deceniu, sunt cântăreaţa Jezebel şi pianistul Alexandru Burcă.


Parteneri: Brandweb, Profi, Seroussi, Sanovita, Meantime, Benvenuti, Solina, Angels Distributions, Pegas, Green Sugar, Heidi Chocolate, Boromir, Aqua Carpatica, Domeniile Samburesti, Piramida, Flormar, Papioane.ro, Touch Antibacterial, SANA, Sprinter Promotion, ProfiPrint, ListaFirme.ro, ClausWeb, Pegas, Nikon, SEOMark, Marketing Romania, Marveii888, Claus Web, Trendy Sound, BlitzTV, Agerpres, Romania Libera, Capital, BIZ, Curierul National, NewsWeek, Forbes, Sapte Seri, Imedia (Eva.ro), Rol.ro, RadardeMedia.ro, ManagerExpress.ro, National FM, Ziare.com, Business24.ro, Finzoom.ro, PRCafe, Chic-Elite.ro, PRWave, Mediawrite, Cariereonline.ro, JurnaluldeAfaceri.ro, Portal Management, ARIES, Contentpedia, TechCafe, CalendarEvenimente.ro, SmartFinancial.ro, OrdineaZilei.ro, Rabbit Media, Romania Pozitiva.


Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro  




Comentarii

Mai multe

Jeep e-Hybrid și 4xe Plug-in Hybrid

Jeep e-Hybrid și 4xe Plug-in Hybrid

Noua gama Fudge All Blonde

Noua gama Fudge All Blonde

Tommy Jeans și NBA lansează o nouă colecție împreună

Tommy Jeans și NBA lansează o nouă colecție împreună

Georges Colleuil, își lansează cartea Tarot în Mod Minor, Arcanele Minore, cei 4 Stâlpi ai Tarotului la Salonul Internațional de carte Bookfest, Pavilionul B2, Romexpo

Georges Colleuil, își lansează cartea Tarot în Mod Minor, Arcanele Minore, cei 4 Stâlpi ai Tarotului la Salonul Internațional de carte Bookfest, Pavilionul B2, Romexpo

Bookfest: Oferte și prețuri cu totul speciale la Editura Publisol!

Bookfest: Oferte și prețuri cu totul speciale la Editura Publisol!

SMYK All for Kids deschide magazinul nr 7 din București, în Militari Shopping Center

SMYK All for Kids deschide magazinul nr 7 din București, în Militari Shopping Center

Editura Librex lansează cartea Nestemata pierdută, scrisă de Raluca Butnariu

Editura Librex lansează cartea Nestemata pierdută, scrisă de Raluca Butnariu

Editura PUBLISOL anunță apariția cărții Istoria căderii regimurilor comuniste, de Stelian Tănase

Editura PUBLISOL anunță apariția cărții Istoria căderii regimurilor comuniste, de Stelian Tănase

Personalități franceze au purtat Tommy Hilfiger la cea de-a 75-a ediție a Festivalului de film de la Cannes

Personalități franceze au purtat Tommy Hilfiger la cea de-a 75-a ediție a Festivalului de film de la Cannes

Cum să slăbești eficient 10 kilograme? Află de la nutriționistul Șerban Damian!

Cum să slăbești eficient 10 kilograme? Află de la nutriționistul Șerban Damian!

Cele mai citite

Între 7 și 11 decembrie,  ajutoarele lui Moș Crăciun te inspiră să alegi cadourile potrivite la Romexpo

Între 7 și 11 decembrie, ajutoarele lui Moș Crăciun te inspiră să alegi cadourile potrivite la Romexpo

Sieranevada și Câini, marii câștigători la Premiile Gopo 2017

Sieranevada și Câini, marii câștigători la Premiile Gopo 2017

„Surpriza de Nepreţuit™” marca Mastercard făcută unui fan Alternosfera la Electric Castle

„Surpriza de Nepreţuit™” marca Mastercard făcută unui fan Alternosfera la Electric Castle