Un început strălucitor

Un început strălucitor


Exact acum un an scriam - exact pentru aceeași revistă - "Povestea celor doi lupi". Știţi, povestea aceea indiană, veche de când lumea, despre cei doi lupi - unul cumplit, mânios și înnourat, plin de gelozie și ură, de tristeţi, măcinat de pofte și păcate, ce-și plânge întruna de milă, iar celălalt senin, jucăuș, blând, sincer, brav și credincios - care se luptă înăuntrul nostru pe viaţă și pe moarte și învinge cel pe care-l hrănești.


V-aţi adus aminte, nu-i așa? Ei bine, pentru ca (și) anul acesta să hrăniţi lupii buni din voi și din alţii, să-i îmblânziţi pe cei mânioși, să fiţi drepţi și luminoși, să iubiţi curat și-adânc, să-nfloriţi și să-ntineriţi (așa cum vă uram și anul trecut), am adunat o sorcovă de sfaturi, care să vă facă mai sănătoși, mai puternici, mai curaţi și mai frumoși.




1. Învaţă să te trezeşti. Calitatea somnului depinde de momentul în care te trezeşti. Evită deci să-ţi fragmentezi somnul sau să-l distrugi cu o trezire traumatizantă. Pentru asta trebuie să dormi un număr întreg de cicluri de somn. Durata unui ciclu de somn e cuprinsă între 1 h şi 30 minute şi 2 h şi 10 minute. La sfârşitul unui ciclu de somn, fie el profund (refacere fizică) sau paradoxal (refacere psihică), trezirea se face în mod natural, fără ceas deşteptător sau apă rece. Eventual, cu muzică.


2. Începe ziua cu o şedinţă de stretching în pat. Întinde-ţi lent, dar viguros (aşa, ca o pisică), fiecare muşchi, până când simţi furnicături uşoare în tot corpul. În felul acesta accelerezi circulaţia sanguină, îţi trezeşti muşchii şi-ţi oxigenezi creierul. Iar dacă e să dăm crezare specialiştilor în medicină tradiţională chineză, "vei lăsa energia vitală, qi, să circule liber prin corp".


3. Mănâncă un grapefrut sau un kiwi chiar înainte de micul dejun, pentru a-ţi trezi şi stimula sistemul digestiv. Se pare că, datorită conţinutului bogat în fibre şi sărac în calorii, aceste fructe minune pot domoli cel mai sălbatic apetit şi pot accelera cel mai leneş metabolism.




4. Un mic dejun consistent îţi va asigura un start excelent pentru o nouă zi şi nu te vei aşeza la masa de prânz leşinat de foame.


5. Mănâncă sănătos, respectând următoarea mantră: cu cât sunt mai verzi vegetalele, cu atât mai bine; fibrele sunt extraordinare, iar apa îţi salvează viaţa, dar...


6. …dacă te simţi trist şi deprimat, consumă alimente care să-ţi dea o stare de bine. Da, ciocolata şi îngheţata au acest efect, dar dacă vrei o soluţie 100% sănătoasă, nutriţioniştii recomandă uleiurile omega3 şi suplimente de vitamina B, plus alimente bogate în triptofan (un aminoacid care stimulează producerea de serotonină şi induce o stare de fericire şi împlinire). Pe scurt, mănâncă banane, fulgi de secară, alune, carne de curcan, avocado şi ouă.





7. Foloseşte întotdeauna scările în loc să mergi cu liftul şi priveşte acest lucru ca pe un privilegiu, ca pe o ocazie extraordinară pentru un antrenament suplimentar, nu ca pe o corvoadă.


8. Încearcă să petreci zilnic cel puţin o jumătate de oră în aer liber, să te bucuri de lumina soarelui. Razele soarelui, care străbat retina, declanşează producerea de serotonină şi de alţi neurotransmiţători care induc o stare de bine. Chiar şi în zilele mohorâte există suficient de multă lumină pentru a-ţi lumina starea de spirit. Ţine întotdeauna capul sus şi priveşte înainte. În felul acesta, ochii tăi se vor bucura de o cantitate mai mare de lumină decât dacă ai privi în pământ.


9. Înlocuieşte o formă de oboseală cu alta: dacă eşti obosit fizic, oboseşte-ţi mintea, şi invers. E cea mai bună metodă de a sparge cercul vicios. O oră de înot sau de forţă declanşează în creier o avalanşă de endorfine şi de serotonină (doi neurotransmiţători ai stării de bine), iar o oră de Goethe te scapă de durerile musculare.




10. Râzi cu poftă. Oamenii de ştiinţă spun că râsul e un medicament extraordinar, care creşte capacitatea pulmonară, îmbunătăţeşte tonusul muscular şi întăreşte sistemul imunitar. Şi nu costă nimic. Dacă poţi să râzi măcar o dată pe zi, eşti un om făcut pe viaţă.


11. Cântă. Este un exerciţiu extraordinar pentru sănătatea trupului şi a minţii noastre. Prin cântat se pot ameliora depresiile, stresul, lipsa respectului de sine, defectele de vorbire, bâlbâiala, astmul şi durerile cronice. Există voci care susţin că a cânta cu regularitate e un obicei care ne poate prelungi speranţa de viaţă.


12. Cultivă-ţi prietenii. Persoanele care socializează săptămânal au o memorie mai bună şi nu au probleme de concentrare.




13. Asigură-te că dormi cel puţin 8 ore pe noapte. Somnul este singura modalitate de refacere a circuitelor cerebrale şi are o capacitate remarcabilă de întărire a sistemului imunitar. Dacă nu reuşeşti să adormi, relaxează-te 20 de minute într-o baie caldă, parfumată cu un amestec de uleiuri esenţiale de lavandă, trandafir, eucalipt şi neroli şi bea o cană de ceai de muşeţel îndulcit cu miere de tei.


14. Încearcă să îţi menţii greutatea constantă. Nu uita că o vorbă veche spune că oamenii se îngraşă în primele 10 minute şi în ultimele 10 minute ale mesei. Deci renunţă la antreuri şi la desert, în loc de cafea bea ceai verde distruge radicalii liberi şi, datorită polifenolilor, accelerează metabolismul bazal cu aproape 60% timp de patru ore după ce a fost consumat), iar în zilele stresante optează pentru ceai de muşeţel (are un efect calmant). Bea multă apă.




15. Un bărbat are nevoie în medie de 2,9 litri, adică 12 pahare de apă, pe zi, iar o femeie de 2,2 litri. Monitorizează-ţi consumul de zahăr şi evită alimentele prea rafinate, care împiedică absorbţia eficientă a vitaminelor (A, E, B5 şi F) şi a mineralelor (magneziu şi seleniu), menite să-ţi îmbunătăţească textura pielii şi să dea luminozitate tenului.



Scris de Lioara Bradu

Fotografii: Getty Images


Comentarii

Mai multe

Interviu Silvana Mihai

Interviu Silvana Mihai

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

TIKE! SNEAKER HUB S-A DESCHIS ÎN BUCUREȘTI

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ghidul complet al pensulelor de machiaj

Ai carte ai parte

Ai carte ai parte

Chakre și drumuri revoluţionare

Chakre și drumuri revoluţionare

Tendinţe în designul de interior al livingului

Tendinţe în designul de interior al livingului

Vine un moment în viață...

Vine un moment în viață...

2
Athleisure Trend

Athleisure Trend

Cele mai citite

Femeile celebre ale României

Femeile celebre ale României

Cu ce ne imbracam in functie de zilele saptamanii?!

Cu ce ne imbracam in functie de zilele saptamanii?!

Cum construim Echilibrul interior: atelier de dezvoltare personală

Cum construim Echilibrul interior: atelier de dezvoltare personală

17 produse cosmetice pentru un chip mai proaspăt şi mai frumos

17 produse cosmetice pentru un chip mai proaspăt şi mai frumos

Spărgătorii de timp

Spărgătorii de timp